Tuesday, February 22, 2011

Sang Raja di Rimba VS Pejuang Mahasiswa di Tahun 2011


Jangan biarkan kepercayaan Mahasiswa terhadap PRK terhakis dgn sikap angkuh Sang Raja di Rimba

1.Pilihanraya Kampus 2011 atau sinonim dengan PRK 2011 telah selamat melabuh tirai. Pastinya kehangatan bermanifesto,kempen dan sebagainya dikalangan calon bertanding amat dirasai oleh Mahasiswa UMP yang peduli dengan fenomena Politik Kampus. TTT yakin ada dikalangan mereka yang di sepanjang PRK ini yang tidak tidur malam,berhempas pulas,menyorak calon sehingga demam-demam dan habis suara anak tekak dan sebagainya. Wang ringgit,keringat jantan dan masa yang dikorbankan pastinya sudah terlerai dengan keputusan rasmi di laman e-community Universiti Malaysia Pahang. Pastinya coretan suka dan duka sepanjang kempen PRK 2011 ini sewajarnya menjadi iktibar buat semua penggerak Mahasiswa sekalian.

2.Dalam pengamatan TTT,walaupun diri dan batang tubuh TTT tidak berada di bumi Gambang mahu pun Kuala Pahang,keberadaan pemikiran dan semangat muda TTT tetap meresap di segenap pelosok bumi UMP terchenta. Hatta,dengan pelbagai rencam yang dihadapi,kita percaya solidariti mahasiswa tetap kekal utuh atas semangat Mahasiswa Peduli. Sepanjang PRK 2011,TTT meratapi dengan penuh tekun beberapa blog hangat antaranya Pasar Malam Banjir,UMPleaks,Gerabak Mekanikal dan e-community UMP sendiri. Pelbagai cerita,gosip dan berita dihamburkan dalam blog-blog terhangat sepanjang PRK 2011 yang mewarnai kempen kita. Pada hemat TTT, kita memerlukan sekumpulan penulis muda yang akan menulis dan melaporkan sesuatu isu dengan berdasarkan asas yang kukuh dan menjaga kualiti tulisan demi tatapan para mahasiswa yang membacanya.Bukan tulisan picisan,bercampur baur dengan bahasa rojak apatah lagi dengan disiplin serta etika penulisan yang tidak dijaga dengan fitnah melata amat dikesalkan TTT.Cumanya,jika mahu diukur dari sudut kebebasan bersuara,berani menyatakan sesuatu,serta memeriahkan PRK 2011,TTT kira anda semua yang terlibat cukup berjaya sehingga Politik Persepsi begitu meluas telah dibudayakan sepanjang PRK kali ini.

Peratus Mengundi Menurun,Suasana Mengundi Suram & Kekangan Keterlaluan Petugas UMP

3. Pihak penaja Jawatankuasa PRK 2011 yang dipengerusikan Prof Dr Badrulhisham Abd Aziz serta pengendali utama iaitu Jabatan Hal Ehwal Pelajar & Alumni atau TTT lebih gemar bahasakan dengan HEP beserta PNC HEP UMP,Prof Dr Yusserie perlu meneliti kembali ketempangan PRK 2011 bermula dengan insiden mesyuarat tergempar pada pagi Khamis 17 Februari 2011 yang memutuskan TIADA jentera di peringkat Mahasiswa dibentuk.Ini amat mengejutkan bagi semua Mantan-Mantan MPP kerna ia amat bertentangan dengan amalam Politik Kampus UMP yang kita junjung selama ini.Pada hemat TTT,perbuatan dan keputusan mesyuarat tersebut amat menjijikkan kerna pada sesi mesyuarat pagi tersebut,tiada seorang wakil mahasiswa diperingkat Jentera Mahasiswa dipanggil masuk mesyuarat.HEP,kamu mahu putuskan sesuatu yang melibatkan mahasiswa,tetapi wakil kami TIADA langsung dipanggil masuk mesyuarat dan kamu bermesyuarat mempertikaikan peranan Jentera Mahasiswa.Isu 'bias' atau akan ada 'conflct of interest' adalah tuduhan keterlaluan kamu kepada Jentera Mahasiswa.Sila buktikan.Jangan menuduh ibarat Sang Raja di Rimba yang bisa jatuhkan hukuman sebelum perbicaraan diadakan.Malu kamu yang bergelar Profesor,Doktor serta Pegawai lulusan luar negara dan sebagainya.Alahai

4.Bukan itu sahja,Jentera Mahasiswa ini telah melakukan kerja-kerja awal dengan menghubungi bakal calon, memujuk mereka bertanding,memastikan calon bertanding cukup,berhempas pulas dan berusaha.Natijahnya,HEP lempar Jentera Mahasiswa seperti sampah.HEP jatuhkan hukuman sebelum sempat mendengar apa hujjah kami sebagai Mantan-mantan Pimpinan Mahasiswa.Apakah kami tidak punya maruah?Apakah selama ini PRK UMP tidak berjalan dengan baik? Jika benar,sila berhujjah,berhadapan dengan kami,panggil kami mesyuarat kamu,kita duduk dan berbincnag.inilah etika seorang Penjawat Awam,bukannya menjatuhkan hukuman memkhinzir butta.Apa yang boleh TTT huraikan ialah HEP secara terang terangan telah tersilap langkah dengan menafikan hak mahasiswa. Merendahkan martabat Pimpinan Mahasiswa yang selama ini bekerja dan bekorban untuk UMP tanpa mengira waktu dan ketika.Alahai UMP ku~

5. TTT mendapat makluman bahawa peratus yang keluar mengundi hanya sekitar 74% sahaja. Jika kita mahu bandingkan dengan sesi PRK tahun lepas,peratus mengundi ialah sehingga 80 %.Kemerosotan ini pastinya hadir dengan pelbagai analisa tersendiri. TTT yakin,bagi mereka yang sudah masak dengan sepak terajang Politik Kampus,pasti kita berasa mual dengan tindak tanduk segelintir Pegawai dan Sang Penguasa yang mabuk kuasa,menjadi Sang Raja di Rimba serta kekangan dan hambatan keterlaluan ibarat Mahasiswa ini seperti budak tadika yang perlu dikekang.

6.Banyak rungutan yang kita terima,antaranya lambakkan calon di sesuatu tempat manifesto sehingga 30 orang bagi satu-satu masa sehingga sesi manifesto sesetengah calon terpaksa dipendekkan sehingga 4 minit walhal calon diberi masa 7 minit seperti kebiasaannya. Pentas dan PA System yang lambat pasang serta beberapa insiden dan format manifesto yang diubah sesuka hati Sang Raja di Rimba. Ada sesetengah tempat manifesto seperti di Kolej Kediaman Ke-2 dan Kolej Kediaman Ke-4 yang sangat suram dengan tiada calon yang mahu bermanifesto. Inilah pengendalian PRK yang carca marba dengan segala peraturan ditukar tukar ikut suka hati Sang Raja di Rimba.Aduhai~

7.Nasehat TTT ialah Pihak Penaja PRK 2011 serta barisan penggerak Sang Raja di Rimba perlu cermat dalam setiap tindak tanduk kamu.Ingat,ini Universiti  buka Hutan Rimba yang kamu bisa ubah mengikut selera kamu. Sebab itu,Jentera Mahasiswa sangat penting agar kami yang dibarisan Mantan Pimpinan Mahasiswa bisa memberi pandnagan di dalam mesyuarat-mesyuarat,membantu dari sudut idea,pengalaman kami serta menyumbang kudrat kami.Kita bukan mahu bermain Agenda Politik,atau bermain unsur2 sensitif atau bersikap 'bias'.Inilah yang menjadi kebimbangan TTT bila mana trend menjatuhkan hukuman ibarat Sang Raja di Rimba berleluasa di UMP.

Ayuh,teguhkan Idealisme,susunkan Saf Kepimpinan dan Satukan Fikrah Mahaisiswa!

8.Kita yakin zaman anak muda bangkit menjadi penegak keadilan serta membela mereka yang tertindas telah tiba.Anak muda di Tunisia,Mesir,Bahrain,Yaman dan terkini di Libya telah memberi suntikkan baharu gerakan anak muda agar terus mempertajamkan hunusan pedang untuk bertempur di medan yang penuh dugaan.Persoalannya,dengan hambatan serta sikap dingin Sang Raja di Rimba kepada anak muda telah menambah luka lama yang belum sembuh. Sepatutnya,Universiti menjadi medan mendidik generasi Anak Muda agar melakukan partisipasi Politik Kampus secara maksima.Bukannya menekan,melabel dan bersikap Raja di Rimba sehingga sesuka hati mengubah beberapa peraturan PRK yang selama ini kita junjung dengan baik dan dihormati

9.Kita sudah tidak punyai masa.Kita memerlukan Kader-Kader muda yang berjiwa pejuang serta berani menghadapi ancaman dan risiko. Bagi hemat TTT,Universiti lah tempat terbaik untuk kita mengasah dan melakukan perobahan demi kebaikan mahasiswa. Usah gentar,pertajamkan daya bacaaan,teguhkan Idealisme serta susnkan kembali saf kepimpinan Mahasiswa dan satukan fikrah kita agar senada sekata.TTT sangat yakin sampai masanya kita memperlihatkan produk dan kualiti Pimpinan Mahasiswa UMP yang dinamik seta penuh Idealisme. UMP hanya boleh maju,kehadapan,dan dihormati andak Pimpinan Mahasiwa yang dibentuk penuh trampil,kuat dan teguh.

10. Semoga tahun 2011 ialah Tahun Maahsiswa Peduli Bangkit dari tiduryang panjang. Usah toleh ke belakang lagi.Melangkah lah,kepakkan lah sayap mu seluas luasnya dan payungi ribuan Mahassiwa yang menanti setiap tindak tandukmu. Salam Perjuangan daripada TTT dan teman seperjuangan.

HIDUP MAHASISWA!

TTT ialah Mahasiswa Peduli
Selasa
22 Februari 2011
Taman Permata,Hulu Klang.

*Kesilapan tulisan TTT di perenggan ke 10 telah dibetulkan.Mohon maaf atas kesilapan. Tulisan di perenggan yang lain tidak akan sesekali TTT padamkan atau tukar sebiji zarah pun demi menegakkan kebenaran yang akan terserlah jua!

179 comments:

  1. Ya ALLAH Ya Rahman Ya Rahim..
    ampunkan segala dosa-dosa kami, terimalah taubat kami, sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Pengasihani..
    Ya ALLAH, Kau tunjukkanlah kebenaran yang sebenar kepada kami..
    andai benar apa yang diperkatakan TTT, Kau kurniakan hidayat kepada TTT utk tampil ke hadapan secara telus bersama fakta-fakta yang benar, bukan sekadar mencoret di sini tanpa bukti..
    tapi andai tidak benar apa yang diperkatakan TTT, Kau kurniakan hidayat kepada TTT untuk bertaubat atas kesilapan ini, dan tampil ke hadapan untuk meminta maaf kepada 'mereka' yang berkenaan..
    "iyya kanaq budu waiyya kanasthain..." hanya pada MU kami sembah, dan hanya pada MU kami meminta pertolongan..

    p/s : doa orang yg teraniaya insyaallah tiada hijab di sisi Allah taala..

    "innakala tukhliful miadd..." sesungguhnya Engkau tidak memungkiri janji..

    ReplyDelete
  2. Ya Allah Ya tuhan kami, bukakanlah pintu hati saudara Suffi Kamari agar dia dapat petunjuk & hidayah atas apa yang dilakukan pada kami. Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar & Maha Mengetahui.

    Sabda Rasulullah saw :

    اتقوا دعوة المظلوم فإنها ليس بينها و بين الله حجاب

    [ Takutlah olehmu akan doa orang - orang yang dizalimi kerana sesungguhnya antara doa orang yang dizalimi dengan Allah swt tiada hijab - halangan - ]

    ibnu Hibban

    ReplyDelete
  3. فويل للمصلين الذين هم عن صلاتهم ساهون الذين هم يرآءون و يمنعون الماعون

    [ Maka celakalah bagi orang yang mendirikan sembahyang namun lalai di dalam sembahyangnya , orang - orang yang riya' dalam amalannya dan mereka yang menghalang rezeki - barang bermanafaat dari sampai kepada pihak yang selayaknya - .]

    ReplyDelete
  4. "Ya Allah, plz lighting up his heart,ameen."
    نَسأَلُكَ يا رَحمنُ أَنْ تَرْزُقَنا شَفَاعَتَهُ وَأَورِدْنا حَوْضَهُ وَاسْقِنا مِن يَدَيْهِ الشَّريفَتينِ شَرْبَةً هَنيئَةً
    مَريئَةً لا نَظْمَأُ بَعدَها أَبَداً
    اللَّهم كما آمَنَّا بِهِ وَلم نَرَه.. فَلا تُفَرِّق بَيْنَنا وَبَينَهُ حتى تُدخِلَنا مُدخَلَه
    بِرحمَتِكَ يا أَرحَمَ الرَّاحِمين
    ...واشْفِ مَرضانا وَمَرضى المُسلِمين
    و ارْحَم مَوتانا وَمَوتى المُسلمين
    و لا تُخَيِّب رَجائَنا يا أَكرَمَ الأَكرَمين
    وتَقَبَّل دُعاءَنا وصِيامَنا وقِيامَنا ورُكوعَنا وسُجودَنا
    كما نَسأَلُكَ الدَّرَجاتِ العُلا مِنَ الجَنَّةSee More

    ReplyDelete
  5. Dosa membuat fitnah digolongkan sebagai dosa sesama manusia. Justeru, dosa itu tidak akan diampunkan Allah, melainkan orang yang difitnah itu memberi keampunan terhadap perbuatan itu.

    Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang BERIMAN, jika datang kepada kamu seorang FASIK membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya KAMU tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan KAMU (mengenainya) sehingga menyebabkan KAMU menyesali perkara yang KAMU lakukan.
     (Surah al-Hujurat, ayat 6)

    ReplyDelete
  6. Mengenai berita benar dan berita tidak benar yang disebarkan tanpa kebenaran atau kerelaan orang berkaitan, Rasulullah SAW bersabda bermaksud:Adakah kamu semua mengetahui apakah ghibah (mengumpat)? Sahabat menjawab: Allah dan Rasul-Nya lebih mengetahui. Lalu Baginda meneruskan sabdanya: Kamu berkata mengenai saudara kamu perkara yang tidak disenanginya. Lalu ditanya oleh seorang sahabat: Walaupun saya berkata perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya? Rasulullah bersabda lanjut: Jika kamu berkata mengenai perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya bererti kamu mengumpatnya, jika perkara yang tidak berlaku pada dirinya bererti kamu memfitnahnya.

    (Hadis riwayat Abu Hurairah)

    ReplyDelete
  7. HATI adalah organ paling utama dalam tubuh manusia dan nikmat paling agung diberikan Allah sebagai titik untuk menilai keikhlasan. Di hati lahirnya niat yang menjadi penentu sesuatu amalan diterima sebagai pahala atau sebaliknya.

    Hati perlu dijaga dan dipelihara dengan baik supaya tidak rosak, sakit, buta, keras dan tidak mati bagi mengelak penyakit masyarakat yang berpunca daripada hati.

    Kerosakan pada hati membawa kepada kerosakan seluruh nilai hidup pada diri seseorang individu. Penyakit hati yang menyerang kebanyakan kita ialah penyakit fitnah, sama ada menjadi penyebar atau mudah mempercayai fitnah.

    Perbuatan fitnah adalah sebahagian perbuatan mengadu-domba yang mudah menyebabkan permusuhan dua pihak yang dikaitkan dengan fitnah berkenaan

    Justeru, Allah memberi peringatan mengenai bahaya fitnah. Firman-Nya yang bermaksud: Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya.

    (Surah al-Baqarah, ayat 191)

    ReplyDelete
  8. wow..looks like we can change the prime minister right now..or TTT can change skills in writing because enrichment so weak..ejaan banyak salah..but i like it tau..moja..

    ReplyDelete
  9. Biasanya doa orang yang dizalimi mustajab. Sabda Rasulullah s.a.w kepada Mu’adh bin Jabal ketika baginda mengutusnya ke Yaman yang diriwayatkan oleh Ibnu Abbas r.a:

    “Dan takutlah engkau akan doa orang yang dizalimi, sesungguhnya (doa orang yang dizalimi itu) tidak ada di antaranya dan di antara Allah pendinding.” (Bukhari).

    Abu Hurairah r.a meriwayatkan Rasulullah bersabda: “Doa orang yang dizalimi itu adalah mustajab, sekalipun dia adalah seorang yang berbuat maksiat kerana kemaksiatannya itu adalah tertanggung ke atas dirinya sendiri.” (Ahmad)

    dah balighkan? pikir la sendiri

    ReplyDelete
  10. Ya Allah Ya Rahman, sesungguh Engkaulah pemberi Rahmat dan Petunujuk. Ya Allah berikan petunjuk dan hidayah kepada TTT supaya tidak lagi menaburkan fitnah-fitnah yang boleh merosakkan Agama dan hamba -hamba Mu Ya Allah. Bukakan hijab kepadanya agar dapat menegakkan kebenaran. Ya Allah..tidak ada keupayaan seseorang hamba (sekali pun menulis)tanpa keizinanMu. Amin.

    "sampaikn lah dengan kebenaran dan sampikan lah kebenaran dengan hak"

    ReplyDelete
  11. keh! keh! keh! (pelawok3)February 22, 2011 at 7:25 PM

    عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَعَثَ
    مُعَاذاً إِلَى الْيَمَنِ وَقَال لَهُ : "اِتَّقِ دَعْوَةَ الْمَظْلُوْمِ ، فَإِنَّهَا لَيْسَ بَيْنَهَا
    وَبَيْنَ اللهِ حِجَابٌ


    Ibnu Abbas r.a. meriwayatkan bahawa Nabi SAW telah mengutus Mu’adz ke Yaman dan Beliau berkata kepadanya : "Takutlah kamu akan doa seorang yang terzalimi, kerana doa tersebut tidak ada hijab (penghalang) di antara dia dengan Allah". H.R. Bukhari dan Muslim


    Ketika Rasulullah SAW mengutus seorang sahabatnya yang bernama Mu’adz bin Jabal ke negeri Yaman untuk berdakwah di sana, Beliau memberikan beberapa pesan penting dalam mengajak manusia kepada kebenaran yang telah ajar olehnya SAW. Dalam hadits ini beliau berpesan kepada Mu’adz bin Jabal agar waspada dan takut akan doa orang yang terzalimi, kerana doa orang yang terzalimi tidak akan tertolak. Demikian pesan Rasulullah SAW : “ … doa tersebut tidak ada hijab (penghalang) diatara dia dengan Allah”. Oleh kerananya bersikap adil sentiasa harus ada pada diri setiap individu muslim.


    Hancurnya Umat Tedahulu Kerana Kezaliman
    Banyak kita dapati dalam Al-Quran dan Sunnah Rasulullah SAW hancurnya umat terdahulu disebabkan perilaku zalim yang mereka lakukan.

    p/s insaflah kamu wahai TTT
    "SESUNGGUHNYA JANJI ALLAH ITU BENAR"

    ReplyDelete
  12. Salam. Ya benar kata-kata kamu wahai TTT. tetapi jgnlah terlampau asyik merendahkan Prof, Dr.. tu... Kamu belajar setakat Degree aje... Mereka bertahun2 berhempas pulas memerah keingat semata2 untuk berjaya hingga ke puncak.. tetapi lihat la kamu Suffi..

    Kamu hanya pandai menyusun ayat, berkata-kata. Tetapi saya lihat ada kelemahan pada diri kamu.. kamu seolah-oleh menunjukkan kamu sahaja yg betul.. org lain semua salah.. siapa kamu? saya tahu kamu mahasiswa.. tetapi bagi org lain pun mahasiswa.... Tetapi kamu perli igt disini... Tidak semua org suka akan penulisan kamu yg terlalu mengkritis sesama manusia.. jikalau tidak terlewat saya katakan kamu ada perasaan iri Hati serta hasad dengki... seolah2 ingin menghasut rakan2 yang lain supaya membenci sesama manusia...

    Masa belum terlambat bagi kamu suffi. kerana perwatakan yg kamu bawa adalah sgt berbeza... adakah tiada rasa bersalah mngumpat, mengata org lain... Adakah kamu cuba mencetuskan suasana tidak aman di dalam kampus yg selama ni dikecapi sesama kita???

    Kami warga UMP juga ingin memberi nasihat kepada anda juga wahai suffi.. Tidak lama lagi kamu akan tamat belajar.. usah menghasut generasi UMP yg akan dtg supaya bermusuh sesama manusia.. kerana itulah kejahatan yg sebenarnya yg cuba ditimbulkan oleh Kamu....

    AKu Prihatin...

    ReplyDelete
  13. Orang yang sungguh bahagia ialah mereka yang dijauhkan dari fitnah dan juga orang yang bila terkena ujian dan dugaan, dia bersabar.

    Siapa yang tidak berusaha melepas diri dari cinta kepada dunia, maka akan sengsaralah hidupnya, kerana sumber fitnah dan kesalahan adalah ketika seseorang itu begitu cinta kepada dunia.

    Orang yang paling jahat daripada penyebar fitnah adalah orang yang suka mendengarkan mereka. Justeru, tidak akan ada penyebar fitnah apabila tidak ada yang mendengarnya.

    ReplyDelete
  14. Ya Allah Ya Tuhanku, aku pohon kepadaMU Ya Robbi, Engkau berikanlah petunjuk kepada saudaraku Mohd Suffi Kamari untuk melihat sesuatu urusan hambaMu yang lain dengan adil. Sekiranya apa yang ditulis dan dikatakannya benar maka bantulah dia dalam urusannya tetapi sekiranya apa yang disebarkannya merupakan dusta dan fitnah yang merosakkan hubungan sesama manusia, maka Engkau sajalah yang lebih layak untuk membalas kepadanya dengan setimpal di dunia dan akhirat. Sesungguhnya Ya Allah, Engkau Maha Mengetahui segala sesuatu dan kepadaMu jualah kami semua akan kembali. Amin ya Rabbal Aalamin.
    Al akh fiddin

    ReplyDelete
  15. haha.. komen yg kat atas ni, sume mcm dr org yg same je.. masa pun lebih kurang range die... bro pengomen, gua puji lu bagi hadist, ayat quran.. itu yg sepatutnye... tp tunjuk la dulu, mane yg fitnah.. mane yg x betul... kalau lu baca, banyak fakta yg diutarakan dan kt semua dan mahasiswa sendiri sedar dan tahu dengan sikap bacol HEP lagi2 dengan x mengiktirah jentera mahasiswa... ilmiah la skit berhujah.. ini terus bantai hadist dan ayat quran yg kata bende tu fitnah... adoyaiii

    ReplyDelete
  16. Tahniah en.suffi.. kerana berjaya membayangkan keadaan di Pahang ini walaupun jasad mu tiada disini. melalui blog2 yg menabur fitnah itu jua lah yang kamu lihat dan mengambil contoh untuk dijadikan bahan tulisan disini.. juga tahniah buat kamu. secara ringkasnya didalam tulisan mu ini.. kamu menyatakan peratusan mengundi turun.. SALAH HEP.. calon xnk bg manifesto.. SALAH HEP.. calon TIDAK BERUSAHA mendapatkan JENTERA CALON untuk membantu.. SALAH HEP.. uikss.. biar betol??

    Takkan lah semua perkara nk merusuh.. kenapa nk buat yg di tunisia, mesir dan sebagainya sebagai contoh.. mcm dh xde contoh baik yg lain kamu nak bagi.. yg kamu ni nak sgt mende2 negatif ni knape.. bukankah mahasiswa ni tujuan utamanya untuk belajar.. xperlu la nak meracun pemikiran mahasiswa yg masih ingat tujuan asal tersebut utk berpolitik di kampus.. Org lain pun peduli jugak.. bukan xkomen maknanya xpeduli.. cuma mereka mungkin mengembil jalan yg lebih elok skit dari en.suffi nih..

    kepada mahasiswa yang lain.. saya percaya anda ade idealisma anda sendiri..

    "Ayuh,teguhkan Idealisme,susunkan Saf Kepimpinan dan Satukan Fikrah Mahaisiswa!" yang bezanya.. pendekatan positif dan bukan dengan cara menentang arus... BYk lagi platform lain.. cara lain.. kita kan mahasiswa.. kita mampu berfikir dengan lebih WARAS..

    Aku pun peduli jugak!

    Alahaaiii Suffi..~

    ReplyDelete
  17. tgk la sape payung abg tun suffi kita ni... ramai pembangkang tu...dari situ la dapat ilham... Tahniah legasi Mahasiswa Peduli.. anda mmg peduli nak menjatuhkan status UMP.

    ReplyDelete
  18. Ya Allah,

    Sekiranya benarlah apa yang saudara Suffi ini nyatakan, Kau kurniakanlah beliau keamanan jiwa dan ketenangan hati. Kau baikilah tutur bahasanya agar beliau menjadi pemimpin yang sopan kata-katanya, supaya kami boleh menghormatinya..

    Ya Allah...

    Berilah hidayat kepada kami sekiranya kami tersalah. Betulkan laluan pemimpin kami Prof Yusri.

    Ya Allah... lindungilah kami dan saudara kami Suffi daripada fitnah kerana beliau lebih tahu kenyataan yang betul yang sepatutnya beliau sebarkan.

    Satukanlah jiwa saudara kami Suffi dengan Prof Yus agar mereka mampu menyatukan hati2 kami, kerana kami tidak tahu kebenaran sebenar.

    Ya Allah, dengan keagunganMu Tuhan yang Maha Membalas dan Maha Berkuasa, sekiranya kenyataan saudara kami Suffi ini bertujuan memecah belah dan memfitnah, apalah kudrat kami untuk menghalang bencana yang Kau turunkan kepada beliau...

    ReplyDelete
  19. An-Nur : 19
    "Orang yang ingin agar (berita) perbuatan yang keji itu tersiar dikalangan orang-orang beriman, bagi mereka azab yang pedih di dunia dan akhirat. Allah mengetahuinya, sedang kamu tidak mengetahui."

    "jangan lah kita asyik mencari keburukan orang lain wal hal keburukan itu sendiri mencari kita"

    ReplyDelete
  20. jom kite buat forum ngan HEP...
    tengok sape benar, sape salah...
    sape berani, sape takot...

    ..miss confuse

    ReplyDelete
  21. apa dah jadi?

    rasanya ini la yg terbaik. di pihak pelajar, kita tak tau betul ke tak ape yg tun suffi ceritakan ni. kita pun tak tau prof yus bertindak btul ke tak? prof yus tak diberi ruang pun utk mjawab hal yg tun suffi hilight..

    so, elok rasanya kita berdoa jugaklah.

    doa ni la yg tinggal power kita semua. klu suffi betul, mari kita doa dia dipelihara. klu dia salah mari kita doa dia diseksa di akhirat klu tak susah di dunia ni.

    klu prof yus salah pun mcm tu jugak..

    tun suffi pun tau, doa org teraniaya itu akan di makbul tuhan wlupun dia seorg pendosa sekalipun.

    ReplyDelete
  22. aku cadang sape yang terasa kena fitnah dek TTT ni buatlah solat hajat setiap malam dan mohon Allah tunjuk kebenaran...mak aku dulu suruh baca surah Yaasin 40hari berturut-turut, insyaAllah Tuhan tunjuk kebenaran nanti.
    -Pemerhati warga UMP-

    ReplyDelete
  23. Ramainye yang comment hari ni..isu mcam goreng pisang panas, setelah mengambil masa membaca semua komen2 ni... terdetik di hati ini,
    "Ya Allah, jauhkan lah aku daripada memfitnah dan difitnah, jauhkan aku dari subahat, nauzubillah"
    adakah slama ini aku mengikuti pemimpin ini adalah satu subahat? subahat menyebarkan fitnah, dan subahat mempunyai rasa hasad dngki dan iri hati? ya allah, ampunilah aku... Sesungguhnya aku adalh pelajar yang perlu banyak belajar.. belajar penuhi ilmu yang luas ini,
    belajar juga adab dan sopan.
    kerana aku sangt kerdil di sini.
    Baru tersedar andai selama ini hati ku ditutup dgn kebenaran. Astagfirullah...

    ReplyDelete
  24. Memanglah peratus pelajar ngundi nurun tahun ni bang sebab tahun ni campur ngan std postgrad! Koi tak rase std postgrad nak bother gi ngundi, check your facts bro!

    ReplyDelete
  25. brader aku peduli :

    ko perasan tak,

    kat sini brader suffi je yg dok tibai org. org takleh tibai dia. dia duk tibai prof yus, ada ke prof yus jwb kat sini ape yg dia kata? klu prof yus ke hep ke tak jwb kat sini, adakah maknenye diorg bsalah? sape adil, sape tak adil?

    dia bukan ade kat sini pun nak citer psl prk baru nih. mcm mane dia tau? mane sumber dia? dia dpt dr sape? mesti la dia dgr org cerita kan?

    bapak dia lawyer beb.. takkan dia tak tau keterangan dengar cakap tak bole dijadikan hujah? lu mmg la tak tau ape2 brader aku peduli.

    klu dah ramai2 kata fitnah, mungkin la ada fakta yg tersalah sikit ke ter tak betul sikit ke..

    lu marah dgn ayat quran, hadis, apa hal? lu belum islam lg ke nak keluar islam?

    ReplyDelete
  26. suffi mengundi ker? rasa2 layak lg kan? sape ade nampak suffi turun ngundi... ngeeeeeee ;))))

    ReplyDelete
  27. sy tujukan khas utk aku peduli, psl diorg sorg je yg tak suker org berdoa.

    jentera pelajar yg diperjuangkan oleh suffi tu wajib ada ke dlm akta?

    suffi, klu bole bro tolong upload kat sini, apa implikasi dri segi undang2 klu jentera pelajar nie takde. cu citer skit..

    ReplyDelete
  28. wah? mcm biadap sikit bahasa awk ni suffi. kan prof yuseri yg awk rujuk tu lebih tua dr awk? awk bahsakan "kamu" jer? cuba awk pakai bahasa tue kat mak bapak awk tgk?

    tau la awk tgh citer benda panas. tp takkan nak smpi kuang hajor kan?

    ReplyDelete
  29. Kebenaran akan berlaku jika tuan yg empunya badan sendiri berani ebrsemuka dgn 'Prof' yang dimaksudkan.. kerana saya lihat TTT hanya pandai berkata2. TT cubala turun UMP dan jumpa dgn PROF. anda dilihat tidak profesional kerana hanya pandai berkata dibelakang...

    ape tindakan anda? ya saya tahu tindakan anda adalah menghasut para mahasiswa supaya membenci akan JHEPA yg rata2 di dalamnya adalah org tua yang perlu kite hormat.. adakah TTT mengajar kite semua supaya 'kurang ajar' dgn org yg lebih tua dari kite? Adakah TTT mengajar mahasiswa supaya tidak hormat akan org tua yg ada diantara mereka yg sama umur dgn bapa kita?'' kite nak ke TTT jadi pemimpin mahasiswa??

    TT sungguh sibuk mengkritik pimpinan MPP selepasnya.. tetapi apakah yg dilakukan zaman nye?? Kenapa tidak seorang pun berani mengkritik TTT secara terus.?? ya sebab ideologi suffi sudah mula bertapak dan bermain difikiran mahasiswa UMP... ideologi yg saya kira beliau tidak berfikiran rasional... hanya suka memecahbelahkan mahasiswa (kerana tidak semua menyokong kenyataannya)

    Insaflah wahai 'TUN suffi'.. Gelaran TUN adalah layak diberi oleh Agung sahaja.. atau adakah penyokong2 kamu sudah taksub dan ingin menggantikan tugas AGONG pula? siapakah penyokong kamu yg taksub memanggil kamu TUN??

    Bangkit dan be Professional Mahasiswa

    ReplyDelete
  30. PRK, milik mahasiswa atau jhepa?

    ReplyDelete
  31. Anonymous said... Ya Allah, Tuhan tujuh lapis langit dan Tuhan Arasy yang agung, jadilah pelindung kami daripada Suffi Kamari, dan kuncu-kuncunya daripada makhlukMu yang mahu bertindak jahat atau ganas ke atas kami. Sangat mulia pelindunganMu dan sangat tinggi pujianMu, tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Engkau.

    Bertaubatlah wahai Suffi.....sesungguhnya....

    Sabdanya yang bermaksud:
    Wahai manusia, Bertaubatlah kamu kepada Allah! Sesungguhnya Aku bertaubat kepadaNya setiap hari 100 kali

    Ya Allah...kau tunjukilah kami kebenaran dan berikanlah hidayah kepada TTT untuk kembali ke pangkal jalan....Amin

    ReplyDelete
  32. Al-Isra'a : 36
    "Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta bertanggung jawabnya tentangnya."

    usah lah kita asyik menunding jari pada orang lain moh lah kita belajar cari ilmu tu lebih baik..sebarlah kebaikan bukan keburukan

    adakah saudara kita boleh menolong kita di akhirat kelak..kepada Allah juga kita di kembalikan

    ReplyDelete
  33. kata org memacam bley.. kata dia skit mara.. wooooooooooo

    ReplyDelete
  34. umur bro sufi ni brapa ek?
    lebih tua dari prof yusri kot?
    ish.. takot aku, aku tgok prof tu mcm ayah aku je, tapi tak brani aku nak kurang ajor ngan org yg lebih tua dari aku. Mak bapak aku tak ajor wat cam tu.

    ReplyDelete
  35. ai? polis pun buat perangai gini ke?

    ReplyDelete
  36. SUFFI TAKDE MAK BAPAK KOT

    ReplyDelete
  37. pul,is pulis pulis

    ReplyDelete
  38. Aku rasa dalam SUKSIS pun tak ajar 'Tun suffi' Kuang ajar.. dia pandai2 belajar dari 'belah sana' kot

    ReplyDelete
  39. klu ko tau salah kopg ler face2face dgn org tua tuhh. baru la org panggil lu power bro! thanx............

    ReplyDelete
  40. lu orang pikirkan KALAU betul la Prof Yus buat spt Suffi ni beritahu, apa faedahnya yg Prof dpt? Naik gaji? dpt title Datuk?

    ReplyDelete
  41. polis hajor dieeerrrrr.... polis kuang hajorrrrrr

    ReplyDelete
  42. Daripada Al-Nabari:

    "Barangsiapa yang beriman kepada Allah S.W.T dan Hari Akhirat maka hendaklah ia mengucapkan perkara-perkara yang baik atau diam"

    'tak ada faedah kita asyik mencari keburukan orang apa yang kita dapat'

    'pelajar prihatin'

    ReplyDelete
  43. Prof aku rasa dah cukup profesional dan rendah diri. tak mcm suffi idung tinggi. duduk jauh di Selangor tetapi ada hati nak cucuk sarang tebuan di Pahang..

    ReplyDelete
  44. aku rasa suffi yg jauhkan diri dari dunia SUKSIS.. sebab dia tahu dia dah kluar dari landasan sebenarnya..

    ReplyDelete
  45. Hadith Sahih Bukhari;

    "Mencaci org Muslim itu fasiq, membunuhnya kufur"

    ReplyDelete
  46. Suffi Harus bertaubat...

    ReplyDelete
  47. pernagai mak bapak dia samer je mcm dia

    ReplyDelete
  48. no BALL! lalalalalala

    ReplyDelete
  49. korang rasa gang2 JHEPA bce ke ek?

    ReplyDelete
  50. mari semua semayang zohor dulu..kesian suffi tau..kesian..dah la kurang kasih sayang..meh suffi datang kat abang..mari abang babapkan..hihihihihihihihii...

    ReplyDelete
  51. Sahabat ku suffi.. tak berkempen ke kat merlimau atau Kerdau? Kalau pergi jgn lupa ajak mahasiswa sekali ye. boleh pihak pemantau ambil tindakan terhadap 'budak nakal' seperti kamu ini...

    Suffi harus bertaubat..

    ReplyDelete
  52. SOPAN SANTUN SAID...February 22, 2011 at 10:00 PM

    SAYA TAK PAHAM LA APE YANG SAUDARA SUFFI CUBA BUAT,PE YANG SAUARA SUFFI DAPAT DENGAN BUAT SEMUA BENDA INI??SAYA MAHASISWA UMP YANG DAH BERTAHUN BELAJAR DI UMP NI,TAK ADA MASALAH PUN DENGAN MANA2 PIHAK..BERTAUBAT LA DENGAN SESUNGGUHNYA BERTAUBAT,SUDAH2LAH SAKITKAN HATI ORANG..NNTI JIWA SENDIRI JUGAAK TAK TENANG,TUHAN MAHA ADIL...KITA MAHASISWA JANGAN MALUKAN TEMPAT KITA MENIMBA ILMU,TAK BERKAT PELAJARAN NANTI..HORMAT LA ORANG-ORANG DI SEKELILING KITA YE BRO SUFFI..MOGA KITA MENDAPAT HIDAYAH DARINYA...

    ReplyDelete
  53. TTT ucapkan jutaan terima kasih atas setiap komentar sedara Anonymous2 dan teman2 lain

    TTT terbuka untuk dijenput dalam mana2 sesi dialog,forum dan sebagainya untuk kita membentangkan hujjah. Tiadalah TTT mahu bersengketa dengan mana2 pihak,cuma menyatakan beberapa kepincnagan PRK. Ya kamu boleh tuduh dan mengata TTT bermacam2,sehingga menyatakan TTT tidak pernah bersua dengan Prof Yusserie dan sebagainya,tetapi benarkah itu? Sudah saya katakan,saya bertanggngjawab atas apa yang saya tuliskan.

    Jika saya memfitnah,menabur kata dusta,kenapa TTT tidak didakwan dalam mana2 Akta AUKU mahupun tata tertib.Kita bersedia utk bersemuka,berhujjah dengan baik.

    Yang peling pentng intisari Tulisan TTT ialah SIAPA yag mahu ambil tndakan sama ada pa yg TTT dedahkan benar atau tidak???

    Jadi,TTT terbuka sebarang teguran serta perlbagai sumbang saran,cumanya TTT berdiri penuh prinsip bahawa jika amalan HEP sebegini berterusan,maka maruah mahasiswa akan dirobek satu hari nanti.PRK akan terlalu bias bagi masa hadapan jika HEP terus menerus bertindak sebegtu rupa.

    TTT dahulukan ucapan terima kasih dan kita terbuka untuk mebangkitkan kritikan keras kepada pengurusan.Wallahuaam~

    ReplyDelete
  54. TTT tiada kuasa,tiada wang ringgit berjuta,tiada apa2 manfaat harta mengenai setiap tulisan TTT. Saya hanya meluahkan kebenaran,beberapa ketidak adilan di dalam blog TTT ini.

    Sekurang kurangnya saya sudah menulis dan memberitahu apa yang terbuku,saya jujur dengan nama Mohamad Suffi Bin Kamari Mahasiswa UMP,anda semua bagaimana pula?

    ReplyDelete
  55. kami pun terbuka untuk mengkritik kamu kerana tiada sopan santun serta berbudi bahasa dalam pertuturan kamu.. pertuturan kamu sungguh menjelikkan kami.. Ape punya pemimpin kamu ini TTT?

    Kamu tidak hormat org yg lebih tua dari kamu?? adakah kamu sudah hilang pertimbangan dek kerana terpengaruh dgn sesuatu pihak yg berkepentingan?? kamu igt kamu sahaja yg benar? Kamu igt kamu boleh memperkotak katikkan mahasiswa UMP keseluruhannya?

    Kamu harus bertaubat....

    ReplyDelete
  56. Ini lah masalahnya...persoalan berbalik kepada pembaca blog TTT,ini blog peribadi saya,saya vcuba nukilkan apa yang terbuku n pendirian saya.Masalahnya,saya tiada kuasa untuk bertindak

    TTT menunggu pihak HEP UMP untuk mengambil tindakan dan kita bisa berhadapan untuk menyatakan kebenaran.

    Itu sahaja yang saya minta!

    ReplyDelete
  57. Apakah ini yg diajar oleh keluarga kamu? adakah agama kita mengajar kamu supaya tidak hormat kepada org yg lebih tua dari kamu??

    Ok macam nilah.. cuba kamu anggap skang ni Prof YUSS tu adalah bapak kamu... dan ada org lain yg kurang ajar dengan bapak kamu itu.. adakah kamu nak berdiam diri?? jikalau kamu ini anak yg tidak mengenang budi mmg kamu akan buat begitu..
    tetapi jikalau kamu sayang bapa kamu, sudah pasti kamu akan bertindak untuk menahan segala tohmahan, kritikan yang dikenakan terhadap bapa kamu...

    Wahai suffi. jikalau kamu berterusan begini, dan jikalau kamu jadi pemimpin politik suatu hari nanti, nescaya boleh saya katakan kamu adalah 'Pemimpin cakap tidak serupa bikin'.. diluar nampak elok tetapi di dalam hati penuh dengan hasad dengki dan suka melihat rakan-rakan kite berpecah belah dek kerana kenyataan kamu yg sememangnya berniat jahat..

    ReplyDelete
  58. Saya minta maaf kepada Slymuda andai corak penulisan TTT agak keras,tapi itu soal keduaa.Yang paling penting benarkah isu yang dibawa oleh SAYA??? itu yang mesti kita hujjahkan.

    Anda boleh tidak bersetuju dengan TTT kerna itu hak anda. TTT tiada maslah.TTT bangkitkan isu2 ini kerna pastinya tiada siapa yang mahu bangkit kan selepas ini.

    TTT hanya mahu penjelasan dan kita bersedia berbincang dan berhujjah.

    TTT hanya punya blog peribadi TTT dan facebook untuk menyatakan pendirian TTT.itu sahaja.

    Tiada apa pun yang TTT dapat.Hanya mahu kebenaran ditegakkan!

    ReplyDelete
  59. mmg kamu tiada kuasa untuk bertindak.. tetapi kamu cuba membangkitkan kemarahan mahasiswa yg majoriti. kamu cuba menghasut mereka supaya membenci org lain... adakah kamu pemimpin terpelajar?

    ReplyDelete
  60. Saya tiada pernah menghasut mana2,itu hak mahasiswa yang sudah besar,ada pendidikan untuk nilai sendiri.Maahsiswa marah bila apa yang dibangkitkan oleh TTT dan isu yang saya bawa itu ada asas dan kebenarannya.Siapa Mahasiswa yang berani mengkritik HEP secara ilmiah dan dengan berhujjah???

    Saya tidak pernah memaksa mana2 mahasiswa untuk percaya apa yang saya tulis..kita terbuka.

    Sudah TTT terankan,kita terbuka untuk berhujjah di mana2 pentas di UMP untuk kita tegakkan kebenaran

    Hidup Mahasiswa!

    ReplyDelete
  61. kami sedang menilai.. tapi kami kenal suffi kamari.. beliau pelajar UMP.. tapi kami nak kenal juga siapa Slymuda ni.. mahasiswa atau staff... sekadar ingin tahu.. mohon perkenalkan diri

    ReplyDelete
  62. Cuba kita kupas isu yang TTT bawa,benarkah atau tidak??

    Jentera Mahasiswa tidak relevan??Benarkah??Jangan serkap jarang

    TTT bertanggungjawab setiap apa yang TTT tulis!

    ReplyDelete
  63. TTT kate...

    % keluar mengundi semalam menurun (74% je)..
    Compare tahun lepas 80.4%...
    (sebenarnya tahun lepas P.Grad tak diambil kira)

    Hakikatnyaa....

    Fakta pilihanraya semalam...

    Jumlah pelajar layak mengundi = 6172
    Kalau ditolak dengan :
    i. Post Grad - 260 orang
    ii. Sdg LI - 680 orang

    Peratusan adalah mencecah hampir 87% (lebih tinggi dari yang dulu)..kalau tgk pelajar keluar mengundi.. dulu (2010) 4100 lebih orang pelajar...semalam 4596 orang..

    Kot ye pun TTT nak hentam.. tgk dulu fakta la beb....

    adios..

    ReplyDelete
  64. Pendustaan yang dibuat TTT:
    Tuduhan - "..ketempangan PRK 2011 bermula dengan insiden mesyuarat tergempar pada pagi Khamis 17 Februari 2011 yang memutuskan TIADA jentera di peringkat mahasiswa dibentuk."
    Fakta sebenar - Rekod JHEPA menunjukkan 17 Februari 2011 merupakan hari pengumuman calon2 yang layak bertanding bagi Pemilihan MPP 2011, tiada sebarang mesyuarat tergempar diadakan pada tarikh tersebut kerana kebanyakan staf JHEPA terlibat dalam urusan persiapan terakhir bagi proses pengumuman calon di Astaka pada pagi tersebut.
    Kesimpulan: TTT berdusta
    -Petugas Pemilihan MPP 2011-

    ReplyDelete
  65. "kalau lu baca, banyak fakta yg diutarakan dan kt semua dan mahasiswa sendiri sedar dan tahu dengan sikap bacol HEP lagi2 dengan x mengiktirah jentera mahasiswa... ilmiah la skit berhujah.. ini terus bantai hadist dan ayat quran yg kata bende tu fitnah... adoyaiii"

    "kamu kepada Jentera Mahasiswa.Sila buktikan.Jangan menuduh ibarat Sang Raja di Rimba yang bisa jatuhkan hukuman sebelum perbicaraan diadakan.Malu kamu yang bergelar Profesor,Doktor serta Pegawai lulusan luar negara dan sebagainya.Alahai"

    AS SALAM
    Abg Sufi berhujah biarlah beralas dan penuh kiasan bukan tohmahan dan cercaan yang diberikan. Selidik dahulu kesahihan dan kebenaran. Tidak salah mengkritik. Nafi dan Isbat dahulu sesuatu perkara bukan isbat menisbat dan nafi menafi. Pikir sedalam - dalamnya membuat sesuatu keputusan dan penilian. Nama pun di gelar insan bukannya Abg Sufi bersifat maksum. Jgn pula menghukum org dan Abg SUFI bukannya ALLAH untuk menghukum org hanya ALLAH S.W.T sahaja boleh menghukum org.
    Jadikan Iktibar dan pelajaran dan boleh menerima kritikan. Hendaklah bersemuka dengan pihak HEP untuk sebarang kemusykilan dan kesangsian.Para sahabat RASULLULAH pun berjumpa dengan Rasullullah ingin membuat sasuatu perkara supaya sesuatu hujah dan keterangan disampaikan dengan betul dan bernas supaya tidak timbul syak dan fitnah. Contohilah cara ahli - ahli AHLULBAIT dizaman RASULLULLAH.

    Jika betul kebenarannya dan yakin hendaklah disertakan bukti, saksi dan kesahihan cerita tersebut. Ini kerana di dalam ISLAM sendiri pun mengajar kita mengenai ini takut timbul fitnah. Nauzubillahh.....

    Berbuat baik dan hormat menghormati lebih dari tua dari kita.Adab dan sopan ketika berbicara agar dipandang mulia pada orang semua.

    Mudah - mudahan ALLAH memberi petunjuk dan hidayah kepada kita semua. YAng baik datang dari ALLAH S.W.T dan jahat dari saya sendiri.

    Tidak usahlah kita sesama berbalah dan menyalahkan antara satu sama lain sedang kita ini insan wal insan..

    Satukan hati untuk menaikkan nama baik Universiti mudah - mudahan semua org dapat kenikmatan di dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  66. jijik la bro suffi nie...nak dapat name pon agak2 la der....bkan leh dpat title dato pon.booooooo!!!!wat malu kteorg mahasiswa ump je....

    ReplyDelete
  67. TTT harus sedar... kitorg ni dtg Universiti nak belajar.. bukan nak dengar fitnah2 gini..Sedorlaa diri sikit.. belajar pun belum habis.. nak kutuk org2 yang dah ada PhD...Master dan sebagainya..

    Abiskan belajar dulu.. dapat keje bagus2.. tunjukkan bukti yang diri itu baguss, mantap.... barula bagi faktaa.. nie asyikk hentem koromo jee..fitnah itu lebih buruk daripada membunuh...

    apakah anda fikirkan itu... fikir2kanlaa dan selamat beramall...

    ReplyDelete
  68. Pendustaaan TTT - 2
    Tuduhan: "Natijahnya,HEP lempar Jentera Mahasiswa seperti sampah"
    Fakta: Tidak wujud istilah jentera mahasiswa di dalam Peraturan-Peraturan Universiti (Pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar) 2010. Ini kerana urusan pemilihan MPP ialah urusan Universiti di bawah kuasa Naib Canselor dan diamanahkan kepada Jawatankuasa-jawatankuasa seperti yang termaktub di dalam Peraturan tersebut iaitu: 1.Jawatankuasa Induk Pemilihan MPP
    2.Jawatankuasa Pelaksana Pemilihan MPP
    3.Jawatankuasa Rayuan Pemilihan MPP
    4.Jawatankuasa Audit Pemilihan MPP
    kesemua anggota jawatankuasa-jawatankuasa ini adalah terdiri daripada pekerja-pekerja Universiti. Tiada peruntukan di dalam peraturan tersebut yang menyebut bahawa pelajar boleh dilantik menganggotai mana-mana JK tersebut. Ini kerana Pemilihan MPP ialah urusan dan tanggungjawab Universiti yang dilaksanakan oleh para pekerja Universiti.
    Sila rujuk Peraturan Pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar 2011 yang telah diwartakan.
    Walaubagaimanapun pihak Universiti tidak pernah menghalang para pelajar untuk bertindak sebagai petugas mewakili calon dan bekerja untuk calon-calon yang bertanding.
    Oleh yang demikian tidak timbul langsung isu HEP lempar Jentera Mahasiswa.
    Kesimpulan: TTT berdusta
    -Petugas Pemilihan MPP 2011-

    ReplyDelete
  69. sy dlu repek bro suffi, sbb die je yg brani bersuara..tp skrg..bru sy tau..suara die penuh dgn kesumbangan...


    suffi!!...pe lg..de Anonymous nk berhujah..dgn kuarkn fakta2!!..mne saudara suffi skrg??..adakah lari ke luar negara atau keluar rumah kerana takut akn kbnran??

    TTT tukar kpada FFF = Fitnah Fitnah Fitnah...

    ReplyDelete
  70. TTT kate lagi..

    Semoga tahun 2011 ialah Tahun Maahsiswa Peduli Bangkit dari tiduryang panjang. Usah toleh ke hadapan.Melangkah lah,kepakkan lah sayap mu seluas luasnya dan payungi ribuan Mahassiwa yang menanti setiap tindak tandukmu...

    Pelik juga TTT nie.. biasanya jgn pandang belakang.. ni plak 'usah toleh ke hadapan'.. dah tak berwawasan ke si TTT nie.. duk ghalet sgt.. hentam org.. dia pun tersilap juga.. manusia,manusia..

    Patutnya TTT dulu lagi.. masa jadi kapla pelajar2.. kuatkan mahasiswa.. namanya Mahasiswa Peduli..tapi pedulinya ape... org kalau nak peduli.. pejuangkan Peduli dari segi akademik, sahsiah.. bantu Universiti macamana nak bangun.. bukan bantu, kutuk macam nak runtuhkan universiti..niii.. dah x jadik kapla.. dak kurang sahsiahnya.. duk fitnah rata2.. ape barang ni x-Kapla..

    insaflaa... TTT atau FFF...

    ReplyDelete
  71. LOL..JHEPA butthurt..mau krim toko??ahahaha

    ReplyDelete
  72. TTT menunggu pihak HEP UMP untuk mengambil tindakan dan kita bisa berhadapan untuk menyatakan kebenaran.
    ~~TTT rupanya nak HEP amik tindakan kt dia...
    (nak perhatian laa tu...)

    TTT tiada kuasa,tiada wang ringgit berjuta,tiada apa2 manfaat harta mengenai setiap tulisan TTT. Saya hanya meluahkan kebenaran,beberapa ketidak adilan di dalam blog TTT ini.
    ~~~TTT telah selidiki ke yang mana kebenarannya?
    ~~~TTT telah siasat punca dan di mana silapnya?

    dah besar panjang,
    dah boleh fikir mana baik buruk,

    ReplyDelete
  73. demo ni ttt.bongok.mu x soh wat kucar la kat ump ni.kalu demo duk de nu,mapuh lamo doh demo.gini la...kawe nok royak ckit.kito duk cni nok ngaji.mok bapok demo antar ngaji suh jadi ore jurus.pah kalu demo wat gini.wat kuang ajar ke ore,kawe braso, panah perut mok demo branok ke demo.kito ni samo2 mari ngaji,jange dok kecek sedap mulut ja.mu bradap cikit....lagu mano kalu ore tuo nak hormat kito kalu kito sediri dok reti nok hormat ore.

    ReplyDelete
  74. aiyo..suh buat keje,die men intenet dlm pejabat.komen2 blog,fb.haiyss

    ReplyDelete
  75. anonymous 2

    anonymous yg komen aku aku tahu sapo.....wk malu ore kg jah weiii....
    baik mu g debat nga TTT...duk nusup aliok kok ni....koya...
    hohohoho

    ReplyDelete
  76. skrg dh jd FFF dh..bkn TTT....ooooo....

    ReplyDelete
  77. Pendustaan TTT-3
    Tuduhan:"Nasehat TTT ialah Pihak Penaja PRK 2011 serta barisan penggerak Sang Raja di Rimba perlu cermat dalam setiap tindak tanduk kamu.Ingat,ini Universiti buka Hutan Rimba yang kamu bisa ubah mengikut selera kamu."
    Fakta: Urusan pemilihan MPP hatta segala urusan kebajikan para pelajar di UMP diuruskan oleh para pekerja UMP berdasarkan undang-undang dan peraturan-peraturan yang telah ditetapkan oleh Perlembagaaan Universiti dan tidak bersandarkan hawa nafsu atau selera mereka seperti yang TTT tohmahkan. Bagi para pelajar yang berminat untuk mengetahui secara mendalam mengenai sistem pentadbiran Universiti dan segala peraturan-peraturan yang mengawal selia tindak-tanduk para pekerjanya dan proses-proses yang perlu dilaksanakan bolehlah merujuk dan mendapatkan maklumat lanjut daripada Unit Undang-Undang UMP.
    Kesimpulan: TTT membuat fitnah tanpa usul periksa.
    -Petugas Pemilihan MPP UMP 2011-

    ReplyDelete
  78. Macam orang yang sama je yang balas komen ni.. hahahahhaha

    ReplyDelete
  79. melayari fb dan blog waktu pejabat d pantau pentadbiran universiti x??LOL -bukan staff jhepa

    ReplyDelete
  80. rajin plak org yg sme nk balas komen ni..ko pon 1 hal gak..tp ko ngn ak same je ke??..kte org yg same ke org lain2??..name same je ak tgk..haha

    ReplyDelete
  81. dah org yg sama lihat blog ni. takkan nak suruh org lain pulak balas. dah anti tu anti la jugak... Studoh

    ReplyDelete
  82. xfhm la ngan jhepa nih, suka sgt buat kerja student. serba serbi nk tlg buatkan. terima kasihlah sbb tlg student jadi mandom!! xbelajar dari kesilapan! sume nk sekat student! wahai penghuni jhepa, masuk lah balik jadi student. korg boley buat aktiviti, boley run PRK, boley bentang kertas kerja, boley songlap duit byk2.. boley dpt baju free, boley buat majlis berbuka pose kt hotel, boleh mcm2. xpe2 bulan 9 ni ade orientasi, haaa,, time ni lah korg boley songlap tender2 baju semua, semua serba serbi korg buat, jadi fasi korg, jadi urusetia korg.. jgn kasi kt mahasiswa, diorg nih pe ade, dah la bodoh, x efisien, suka sgt buat kacau, baik korg yg buatkan, nmpk la korg ni xmkn gaji buta.. kan? hahaha.. jhepa2.. institusi yg semakin korup.. mne2 universiti ak tgk.. ade dgr citer, blog mamat nih pon jhepa printout wat dokumentasi, pas tu pass kt SB, panggil polis dtg siasat student atas alasan pembangkang.. hahaha... then calim student bias.. hahaha.. terbaik r jhepa!! mmg salut korg atas solidariti kpd mahasiswa!!! skrg mahasiswa boley senang lenang belajar je keje, jgn susah2 nk program..

    ReplyDelete
  83. Sape serkap jarang sape suffi? ke lu yg serkap jarang.. lu igt lu jauh tu leh runtuhkan semangat kami disini? Jikalau kami dipecahbelahkan oleh ideologi kolot lu wahai suffi, nescaya kami akan bangkit dan mencari kebenaran terhadap segala tuduhan lu yg tidak berasas...

    Jgn harap gagasan mahasiswa peduli lu tu diwarisi di UMP tercinta ni..

    ReplyDelete
  84. Razak Salleh : bukan bias.. tapi u tak faham ke suffi sebenarnya mahu UMP tercemar dgn budaya kotor dia... budaya perpecahan akan berlaku jika suffi terus meracuni fikiran anak muda...

    ReplyDelete
  85. komen2 kt cni penuh smpai kul 4.30 je..jap lg sume balik kje la..smbung esk pagi lak..hahaha

    -aku org laen

    ReplyDelete
  86. tp pas kul 4.30, cnfrm suffi masuk mmbidas dan menabur fitnah..haha

    -ak org jawa

    ReplyDelete
  87. lancau la lu anti-suffi..
    dasar xgne.. haha.. ko tu student ke? haha..student skrg ade klas, org duk pejabat macam kita nih je yg ade dpn pc. student ump xkomen kt page suffi.. spe je yg komen kalo x staff jhepa yg perihatin, lagi2 yg ditugaskan jge blog nih, ingat xtaw ka..

    ReplyDelete
  88. razak salleh : keh2 cantik nye bahasa. inilah org2 suffi . kasihan.. mahasiswa tiada budi bahasa. heheh.. Aku mahasiswa anti suffi

    ReplyDelete
  89. kawan razak salleh satu ofisFebruary 23, 2011 at 12:25 AM

    haha.. kalo nk hentam suffi mcm student ump yg lain, pg la umplife forum, boley la korg nk jadi student.. kalo staff ngan org2 pnting jer post comment kt cni.. jumud la korg.. haha.. nmpk sgt..

    ReplyDelete
  90. siot ko bob, jgn la gne nme ak.. haha.. xpe2 kt cni sume org2 yg keje ofis mcm kita.. haha.. bosan kerja hari nih.. mengadap pc jer.. skali skala tgk blog budak kita komen jer.

    ReplyDelete
  91. ish2..nmpknye rmai lg yg dh kne racun suffi ni..
    asyik nk fitnah je....
    mne anda tau student x komen kt sni?...suffi...suffi...rmai yg ko dh pengaruh..tobat la wey...:)

    ReplyDelete
  92. bes nyer dah habis belajar nih, keje lak ngan kerajaan.. mmg fb jer..

    ReplyDelete
  93. Razak salleh. hang kata student ada kelas... keh22 nak menipu pun man2 la bai..

    ReplyDelete
  94. aik ade kwn die ler.. nmpk sgt org sme.. haha.. sje jer wat nmw kwn satu ofis.. haha.. eh dah pkul 4.30, setengah jam ag nk punch out.. hee~~
    haah dah kne racun suffi dah..

    ReplyDelete
  95. Ya Allah Ya Rahman, sesungguh Engkaulah pemberi Rahmat dan Petunujuk. Ya Allah berikan petunjuk dan hidayah kepada TTT supaya tidak lagi menaburkan fitnah-fitnah yang boleh merosakkan Agama dan hamba -hamba Mu Ya Allah. Bukakan hijab kepadanya agar dapat menegakkan kebenaran. Ya Allah..tidak ada keupayaan seseorang hamba (sekali pun menulis)tanpa keizinanMu. Amin Amin Amin Ya rabbal Al Amin.

    ReplyDelete
  96. rilek r.. menipu2 pon , kita pon sme2 menipu, dosa menipu sme jer,, xde taraf tinggi or rendah..so kita sme je penipu.. hahaat least ak letak nama dari ko menipu diri sendiri..

    ReplyDelete
  97. haha..
    tipu tipu tertipu tipu tetipah.. haha

    ReplyDelete
  98. Giler arh..1st time tgk staff brdedikasi mmbuat krja,(balas komen)..sblom2 ni melagho je..

    -Aku org jawa gak

    ReplyDelete
  99. pebende yg tipu2 ni??..si penipu yg fitnah2 tu la..haha

    -ak student ump la..nk bukti ke??

    ReplyDelete
  100. Suffi penipu, pemfitnah termasuk penyokongnya...

    ReplyDelete
  101. upe nye razak salleh ni org jhepa...tgk suffi..jhepa backup ko la..pastu ko nk fitnah2 dorg??..ish3...hahaha

    ReplyDelete
  102. razak salleh. tiada budi bahasa. org yg mcm ni kalau ada dlm dunia, maknanya hancur la masyarakat

    ReplyDelete
  103. Kami x mahu suffi masuk campur lg dlm hal2 ump..sbb die xmndtgkn pe2 pon pd pelajar2 ump..die just pkr psl diri die sndiri..nk kejar populariti..bajet org nk ingt die la pas die hbs blaja..perjuangan die x berasas..tau nk melancong sane sini....tp in return pe yg kite dpt??..xde jack..sume mslah student x dpt d selesaikn..makin bertimbun lg de la..tau berckp je..keje xjln..ciss...

    ReplyDelete
  104. staff kk5 pasang blue pagi2 pastu bukak loud speaker...hahahaha kantoi bodoh

    ReplyDelete
  105. tgu masa je TTT ni...

    ReplyDelete
  106. Tidak mahu subahat lagi

    ReplyDelete
  107. Ya Allah, Kau terangkanlah hati Kami, berilah petunjuk kepada kami supaya kebenaran itu dapat kami ketahui, ameen Ya Rabb"

    ReplyDelete
  108. ttt...staff kk5 psg porno kt mic xde ape2 tindakan pon...owg jhepa tue...tue kebenaran...ade dlm 600 saksi...pastu nk putar belit citer ckp nk psg lgu 'mari mengundi' tp ttbe kua virus..alahai..kami ni 'student' bukan 'STUPID'...klu da 10 minit tue virus aper nye??klu student wt mcm tue..xmcm dowg crk smpi lbg cacing plk..tp klu staff..diamkn aje..mmg adil dan SUCKsama...maaf jika saya b'ksar..sy juga mnusia biasa sperti anda..

    HIDUP MAHASISWA!!!!

    ReplyDelete
  109. abd shukor bin ishakFebruary 23, 2011 at 2:35 AM

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  110. razak salleh said..
    xfhm la ngan jhepa nih, suka sgt buat kerja student. serba serbi nk tlg buatkan. terima kasihlah sbb tlg student jadi mandom!! xbelajar dari kesilapan! sume nk sekat student! wahai penghuni jhepa, masuk lah balik jadi student. korg boley buat aktiviti, boley run PRK, boley bentang kertas kerja, boley songlap duit byk2.. boley dpt baju free, boley buat majlis berbuka pose kt hotel, boleh mcm2. xpe2 bulan 9 ni ade orientasi, haaa,, time ni lah korg boley songlap tender2 baju semua, semua serba serbi korg buat, jadi fasi korg, jadi urusetia korg.. jgn kasi kt mahasiswa, diorg nih pe ade, dah la bodoh, x efisien, suka sgt buat kacau, baik korg yg buatkan, nmpk la korg ni xmkn gaji buta.. kan? hahaha.. jhepa2.. institusi yg semakin korup.. mne2 universiti ak tgk.. ade dgr citer, blog mamat nih pon jhepa printout wat dokumentasi, pas tu pass kt SB, panggil polis dtg siasat student atas alasan pembangkang.. hahaha... then calim student bias.. hahaha.. terbaik r jhepa!! mmg salut korg atas solidariti kpd mahasiswa!!! skrg mahasiswa boley senang lenang belajar je keje, jgn susah2 nk program..

    ReplyDelete
  111. Susah nak bercakap dgn org x faham,TTT..cuba fikir balik apa itu demokrasi,Bila TTT katakan perlu ada jentera utk bantu PRK,utk cari calon dikalangan student..demokrasi amende tu???sudah semestinya jentera akan cari n pilih calon dikalangan rakan2 kenalan,sedangkan ramai lg student UMP yg berkreadibiliti....ramai lg calon2 di kelab/persatuan yg boleh bertanding.UMP sahaja yg ada jentera dikalangan student utk cari n bantu calon,sedangkan di IPTA lain,calon bergerak sendiri utk cari jentera n x libat langsung HEPA.

    ReplyDelete
  112. staff kk5 psg porno kt mic xde ape2 tindakan pon...owg jhepa tue...tue kebenaran...ade dlm 600 saksi...pastu nk putar belit citer ckp nk psg lgu 'mari mengundi' tp ttbe kua virus..alahai..kami ni 'student' bukan 'STUPID'...klu da 10 minit tue virus aper nye??klu student wt mcm tue..xmcm dowg crk smpi lbg cacing plk..tp klu staff..diamkn aje..mmg adil dan SUCKsama...maaf jika saya b'ksar..sy juga mnusia biasa sperti anda..

    HIDUP MAHASISWA!!!!


    saje nk repost balik..

    ReplyDelete
  113. kk5 x ramai staf JHEPA..pjbt kolej ker?

    ReplyDelete
  114. aku xstuju slame ni psl topic2 len, tp yg ni mmg aku stuju...it's fact....fakta yg mmg aku tau btol...staff pun klu nak komen,bglah fakta knape xbtol....hahaha...lawak laa staff hep ni

    ReplyDelete
  115. Ape ke bodoh sngt staf JHEPA tu,smpi boleh pasang benda JIJIK mcm tu..silent la dulu klu dh trsesak pun,betul2 x sekolah...memalukan JHEPA

    ReplyDelete
  116. hehehehehehehe...

    ReplyDelete
  117. eleh.. aku tolong kuatkan aje. ko yg hari2 donload tu tak jijik? same je ko tu. klu sorg2 ko dgr, tgn dlm seluar jugak bro! buat2 malu lak

    - aku staf kk5

    ReplyDelete
  118. TTT,

    sy rasa kamu bole selesaikan dgn cara berjumpa segera dengan prof yuserrie. kamu bangkitkan isu ini dan mintak beliau jawab. catatkan semua isi kandungan perbincangan. bawa sekali saksi kamu dan minta beliau bawa saksi beliau, catat sama-sama supaya tak silap.

    lps tu, kamu publish kat sini penjelasan tu. kita sama-sama nak tau juga kan? kamu kenalah merendah diri sedikit pergi bjumpa prof yuserrie tu. apa salahnya sekali-sekali kita hormati org kan? takkan hilang bisa ular menyusur akar!

    ReplyDelete
  119. rosak ana punya progreeeeemmmmmmm

    serabut serabut serabut

    semua penipu

    ReplyDelete
  120. semua org ada hak masing2. suffi ada hak, staf JHEPA pun ada hak, sape2 yg komen pun ada hak. klu masing2 nak org len hormati hak masing2 kenapa x mulakan dgn menghormati hak org len dulu? nak komen, komen lerr. bahasa kena la jaga. awk marah org len kasar dgn awk, tp bahasa awk kpd org len camnerr? siap mencarut lg pplak tuh

    ReplyDelete
  121. staf kesiankan kamu je suffi..anytime kl dorang nk ambil tindakan terhadap kamu..kl fakta betul sekalipun x perlu lah kurang ajar pada orang yg lebih tua dari kita..hormatla sikit.

    ReplyDelete
  122. kalu bg ke std wat pogrem pun tp tak elok wat nape...?? bior ler staf yg wat. kiter rileekkk. kan dpt markah punnn?

    ReplyDelete
  123. kelaut kelaut kelaut nuuuhhh

    ReplyDelete
  124. lau cenggini la, rasenyer there is something wrong had happened. aku tau staf hep yg ramai nih.
    pepe pown, lau staf tepakse wat cgini mesti der something nak disampaikan. tol x? lau x xkan brani wat cgini kan? buang masa. jgn kejut singa tdo. mampos kene cakor.
    pepehal pown, aku stuju gak cdgn TTT g jupe prof seniri.

    ReplyDelete
  125. TTT yg pegi jumpa prof, bukan prof kena jumpa dia. adab tu mane? ke biadab? isi ade nak disampaikan, tp adab tu letak no 1 bukan perkara kedua TTT. jgn psl ada isi semua benda jd halal... belaja smpi phd pun, semayang kat masjid nabi hari2 pun org panggil biadab jg! dah la soft skill pun tak dtg. polis tak ajar ke?

    ReplyDelete
  126. kemuncak kemarahan... bwk bertenang semua... ni menang pun malu nih

    ReplyDelete
  127. mmg la ni blogperibadi ko. takkan blog peribadi semua bole buat.

    nampknye ari ni org2 ni keje dia ngadap blog n statmn ko aje. mesti ade maslah kan?klu tak takka le org ni sanggup menunggu lame? ape dah jadik? ko tak trasa kew? aku nak komen pun takut penuh ni. silap2 kol 4 5 pagi kang pun org ni komen lg.

    ReplyDelete
  128. hape lagik haku nak type nih, abis dah idea. ngantuk da
    semua aku yg type ni dr pg2 Td ni, pnat woooo

    -staf HEP
    -staf masjid
    -staf KK5
    -TTT pun haku, razak pun haku slymuda pun haku

    ReplyDelete
  129. Kalu betul la staf yg buat ni mesti diorg tgh hangin nih. Tak penah jadi cemni ni. TTT patut buat sesuatu

    ReplyDelete
  130. kita semua kenal sangat si bangsat suffi ni..time belum jd ydp mpp, karektornya baik & rendah diri..senang & selesa dekati dia, time tu hingusan lagi laa..serba serbi naif..budak mentah la katakan..awal2 jawat ydp mpp pun ok lg..tp lps turun takhta YDP sampai sekarang ni perangai macam sial,nama je anak lawyer tp bangsat..nak salahkan mak bapak si bangsat ni tak didik anak cara beradab tak boleh juga coz awal2 tu bagus..ni memang salah si bangsat ni sendiri..lupa diri,bangga diri konon hebat..si bangsat ni je betul..jangan penting diri sendiri..

    ReplyDelete
  131. manusia kurang ajar cam si bangsat suffi ni kena didik dengan kurang ajar jugak..biar dia tahu camne rasa klau orang kurang ajar dengan dia.jgn lak nak ajar/ tegur kita guna bahasa baik2 sama2 baya klau dia dgn profesor/ org tua pun bengap adab..bapak aku pun lawyer gak tp aku pi mana pun/dlm keadaan apa sekali pun tetap ingat pesan ringkas mak bapak aku: pls behave yourself in whatever u do & sure you will get harmony succes..tp si bangsat suffi ni tak..punye la nak nampak kesan hebat peribadi..si bangsat suffi ni sanggup rosakan imej universiti dengan menjaja isu-isu tak berasas & tak kritikal..dah la bagi la kat generasi mpp baru..ko si bangsat selesai la LI diam2..marah? bengang? nak tampar aku?

    ReplyDelete
  132. Hoi si bangsat suffi, aku tak habis lg ni.mesti ko ingat aku ni staf kan? student mesti ko tak caya.org luar yg dibayar? apa2 la janji ada org feed info kat aku.pastu aku wat keje aku.ni aku nak ingatkan ko si bangsat suffi, jgn sesekali cuba menjatuhkan maruah orang lain sedangkan orang itu sedikit pun tidak menggangu kamu (dlm perkara PRK,apa masalah kamu dgn PNC HEPA? hebat sgt ke berjawatan bekas YDP MPP yg telah 2 tahun berlalu?)dan ingatlah orang atau orang-orang lain juga berkemampuan untuk menjatuhkan kamu wahai si bangsat suffi, tinggal lg orang-orang lain masih memikirkan akan kesan kepada masa depan ko,kalau study score xpe jgk,ni gred B je..boleh je dedah byk perkara, byk info dah di feed ni, tp cam td la kesian. TAPI INGAT si bangsat suffi, kesabaran seseorang/ sesetengah pihak ada hadnya, ada limitasinya..

    Haa ko kenapa ni? rasa tergugat? rasa cam kena ugut? nasihat tu..tp kalau ada rasa camtu..rasa2kan la..pihak universiti @ mana-mana pihak yang ko kecam selama ni dah lama rasa..steady je boleh sabar..lekeh la ko ni,ada hati nak jadi ahli politik..yark! tuii!

    sabar..sabar..bawa mengucap byk2..

    ReplyDelete
  133. jap..jap..last.ko tak usah nak hujah/ tekan2 aku supaya dedah diri konon nak tunjuk berani.aku rasa tak perlu sebab ko pun sama2 penakut cam aku. Tak perlu jgk ko @ pengikut2 ko nak provok aku kita bersemuka, bukan apa nanti ko tampar aku lak panggil ko bangsat.kita ingat-mengingati dgn cara ni je la. aku layan sebab ko yang mulakan dulu.

    harap dgn cara kurang ajar aku ni ko can behave yourself in whatever u do & sure you will get harmony succes, insyaallah sama-sama kita berdoa..

    kalau ko nak aku kurang ajar lagi di tahap 2 esok aku sambung..assalamualaikum..

    ReplyDelete
  134. main kasor nampok leaks.segor mate nok study test pg ni.xpe trus juang tun suffi.hok mane yg baik leaks ni elok gok tun suffi amik.tp kasor tu.arghh..study la lg baik

    ReplyDelete
  135. macam komen from the same person je..haha

    ReplyDelete
  136. TTT

    1st time aku kenal ko, aku suka karektor ko, kita sama2 'kamcing' dgn masjid. then bile ko naik YDP, makin lama ko makin berubah, lantang ko x b'tempat, maaf aku kata, OVER..
    ok dlm kes ni, bleh aku simpulkan, ko mngatakan ibarat JHEPA ni so bad..AKU BANGKANG !!!
    aku bleh dikatakan bnyk t'libat dgn aktiviti yg m'babitkn pihak JHEPA, bleh dikatakn close laa...ok, spnjang p'libatan aku dgn dieorang, totally aku respek dieorang !! knapa ?? FYI, JHEPA laa pling bnyk workload dieorang, aku dpt tahu melalui sorang staf jHEPA pihak atasan ump pun dah sound dieorang, dieorang xde cuti, cuti bkn hak dieorang, tapi hak student !!! aku pecaya dgn statement ni, ko pecaya x ?? klu ko x nmpak, aku x tahu laa..
    kbnykkan xtvt aku n dieorang ari sabtu n ahad, majoriti dieorang dah b'kluarga, ko nmpk x pengorbanan dieorng ??
    ok utk PRK, ko sndiri pun ada experience dgn PRK, ko nmpk staf mana ek yg susah2 b'keje siapkn tempat ?? standby smpai kul 2 @ 3 pagi utk calon2 b'manifesto ??
    1 pngalaman yg aku rase btul2 respek dieorang, time tu bencana banjir tahun 2008..masa tu aku geng2 sukarelawan & MPP 08 (salman YDP) t'libat utk agihkn bantuan pd mangsa bnjir pekan pd HARI RAYA AIDILADHA, ko tahu x staf JHEPA pun t'libat skali ?? ko ada pikir x dieorang ade anak bini suami ?? ko bleh bayang x pngorbanan dieorang ??
    aku syor, ko selidiki lah dulu sblum kluarkn statement camni, "-Petugas Pemilihan MPP 2011-" pun dah bidas ko punya statement, TIADA MESYUARAT TERGEMPAR BERLAKU PD 17 FEB 2011, aku rasa dieorang ade bukti, mana bukti ko ?? klu ko ade bukti, tampillah ke hdapan..
    ko tahu x, andai sepatah perkataan ko kluarkn tu salah n ramai yg terpedaya dgn ko, ko tahu x azab Allah tu pedih ??
    aku syor, ko henti laa buka aib orang, Rasulullah saw dah berpesan tntg ni, andai di dunia kita tutup aib org, kat akhirat nnti Allah ttup aib kita plak, kan untung.. andai btul JHEPA salah, ko tampillah dgn bukti2 ko kpd pihak atasan ump, bukan nyer war2 secara terbuka mcm ni, pihak2 luar bleh terpengaruh sbb dieorang x tahu hujung pangkal, yg terkesan kitaorang jugak yg still study kat cni..
    aku mngharapkan suffi yg dulu, yg lunak suara when tadabbur al-Quran, bukan yg lantang x b'tmpt..

    sekian, JHEPA's fan

    ReplyDelete
  137. Assalamualaikum
    Saya terpanggil untuk memberi respon setelah membaca komen JHEPA'S fan.
    Saya pun berpendapat sama dengan JHEPA fan .
    Dulu saya sanggat mengagumi Suffi tapi setelah menjadi YDP nampak sangat perubahan. mungkin saya tersalah anggapan pada mulanya. tapi sekarang semakin ketara. Saudara Suffi bersama para barisan penyokong turun lah dan bawa lah segala bukti yang boleh mengukuhkan atau perkataan yg lebih baik membuktikan kebenaran kata-kata saudara Suffi ini. tak perlu tunggu di panggil untuk berhadapan jika ape yg ingin diperkatakan semuanya benar dan berbukti.

    Saya doakan semoga AlLah membuka pintu hati saudara Suffi untuk berdepan dengan kebenaran.
    amin.

    ReplyDelete
  138. salam..ko ni knp??..ko bajet sume yg komen org yg same ke??..ni ak org len..klu ko xpuas hati..nk tau brape ramai student ump yg xpuas hati ngn si suffi ni, ble si suffi ni stuju nk wat prbncangan ngn jhepa..klu die brani la..ko tgk la brape rmai student ump yg akan tggu si suffi ni dekat sne sambil pgg sepanduk " kami benci suffi"...sume org kecewa ngn die ni..ak student ump!!..

    ReplyDelete
  139. aku x nak sape2 pun benci TTT, aku cuma nak selesaikan jela apa yg berlaku..
    amatlah sedih kerana kita sesama Islam bertelagah utk hal keduniaan, Rasulullah & para sahabat berkorban hidup utk satukan ummat Islam, tapi kita kerana benda sekecil ini, dah berpecah belah, tuding menuding..
    TTT, ko yg mulakan, berani kerana benar, ko turun la bersemuka dgn JHEPA bersama bukti2 ko, insyaallah pihak JHEPA akan bersikap terbuka, bukan seperti yg ko war2 kan.. sentiasa la bersangka baik, pesan Rasulullah saw..
    aku suka blog ko kerana informasi, bukan cerita2 tentang salah org.. INGAT, ulama dunia pernah menyebut, mereka tetap salah, Muhammad SAW shj yg betul.. pikir2 kan lah..

    jazakallah

    ReplyDelete
  140. sama jgk tu.. fitrah manusia blh tahu..haha

    ReplyDelete
  141. die benci kerajaan bole plak??
    dek kerana kata2 die yg mmbuatkn org benci ngn die...tp korang xyah la nk over sgt..biar die setelkn ngn jhepa..klu die salah, kami mintak sangat2 die brtanggungjawab, mntak maaf scare trbuka n tunjukkn die ikhlas..klu die btl, kite nk jhepa lak mntak maaf terbuka..amcm?..

    skrg ni kami hy tunggu si suffi ni on9 jek..sbb kami student ump..nk die stopkn segala kucar kacir yg die timbulkn ni..

    ReplyDelete
  142. student ke staff.. haha

    ReplyDelete
  143. kawe pong ghaso dio tu Staff... lain macam je nasihat dio... betul tu, samo jo caro balas... pelik tapi benor...

    ReplyDelete
  144. lmbt sket komen..cayalah suffi..kasi pnas sket jari2 pengomen nh tulis pepanjang

    ReplyDelete
  145. I read the comment, that is what i had read the comment, most of the comment is the same type.. and i also thing the comment is from the same person.. i agree with my ex-YDP TTT, that JHEPA always thing and make their decision not refering student first... and i think, the anonymous is Jhepa's staff.. sorry to say..

    ReplyDelete
  146. Thanks Siew Lan,the whole comments shows how low the way they react and face the student argument.

    If we cant identify who is the writer,then who;s goin to be responsible all the argument they did?rite? Its ashamed for the UMP especially to Mahasiswa!

    ReplyDelete
  147. macam semua boleh hidup selamanya..semua bodo..sekoloh je tinggi2..bodo melantun-lantun..apa daa bomba..dia punya hasil dia makan..lu punya hasil lu makan..apa salah makan sama-sama?

    ReplyDelete
  148. Hassan
    jhepa bodoh.....anonymous...
    tu smua syaitan2 jhepa......

    ReplyDelete
  149. bubar jhepa...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  150. jhepa dh tkda manfaat lg dah....bg mudhorat bnyk

    ReplyDelete
  151. ko pon Anonymous jugak bongok...ckp kt org...kire ko pon setan jhepa gak r ek??...hahahahah...wat malu je la...

    ReplyDelete
  152. nmpak sgt org yg sme posting..
    aku rasa mesti yg postkan hadis2 ni bhempas pulas cr nk post..btl ke niat nk sedarkan suffi post hadis nk ayat quran 2???

    lg 1 dok tuduh2 suffi,dok komen2 sume xguna nama sbnr..kenapa??xbrani ke letak nama sbnr??
    aku taw nape org2 mcm ni post byk2 siap dalil2 quran..sbbnya nk jatuhkan suffi,nk biar suffi tutup mulut..ak taw sgt..haha

    aku knl sape suffi ni...wlpn ayat dia guna kasar tp ada kbnrnnya..korang 2 juz brani menyalak di komen dia xguna nama sndr..kl brani kol suffi ajak jmpe dia ckp dpn2..

    ReplyDelete
  153. tp kan bro hanan..knp org tu blh kuarkn fakta2?..
    aku dh bace post suffi ni byk2 kali..die kuarkn fakta dia sendiri or die just dgr pe org ckp..peratus student kuar undi pon die men bedal je...cube ko try relate kn komen2 org2 jhepa tu ngan posting yg suffi post tu...
    kot2 la aku tersalah tgk..bkn aku x sokong suffi..tp bnd2 cmni yg blh timbulkn rse xpuas hati segelintir pihak..kdg2 bahaya gak..dia xrase pe la..sbb die dh nk hbs blaja..pas ni perjuangan die ke arah lain..tp yg mngkn jd MANGSA, student2 yg de lg kt ump skrg n lps2 ni..
    berlembut la dgn org..nescaya org akan berlembut dgn kita..klu kita nk kn sesuatu, bwk2 la bincang k..baik dr pihak jhepa..or pihak student..
    sy sarankan, suffi g la jmp pihak jhepa..bncang leklok....kt sni xde sape btl n salah pon..mngkn salah faham je ke..mne tau..
    lastly..ak student fskkp, yg tgh Li skrg ni..klu nk tau sgt, g la jmp En.Rahiwan, die slalu pggl ak awie..hahah..nk gtau name, malu la...ak bkn pihak jhepa!..ak student..
    ak bkn takut nk gtau name, klu ak gtau name pon same je..suffi bkn ambk port..ak dh penah try dh..hahaha...k..salam..

    ReplyDelete
  154. Amende la korang ni..korang panjang2 kan hal ni,bukan Jhepa terjejas pun..klu korang berani,buat report bertulis mengenai mende yg korang x puas hati n apa yg staf jhepa dh buat,bg pd nc...barulah ump boleh brtindk,setakat menyalak x tntu pasal,wat per...mmg nmpk sngt korng bodoh sombong!

    ReplyDelete
  155. TTT kata dia berhujah dengan fakta tetapi…..

    Tuduhan TTT,
    Banyak rungutan yang kita terima antaranya lambakkan calon di sesuatu tempat manifesto sehingga 30 orang bagi satu-satu masa sehingga sesi manifesto sesetengah calon terpaksa dipendekkan sehingga 4 minit walhal calon diberi masa 7 minit seperti kebiasaannya. Pentas dan PA System yang lambat pasang serta beberapa insiden dan format manifesto yang diubah sesuka hati Sang Raja di Rimba.

    Fakta kami :-
    Kami menyediakan jadual kepada calon untuk berkempen dan lambakkan adalah disebabkan pilihan calon sendiri. Di KK2 dan KK4 kami sediakan juga tempat berkempen tapi calon sendiri yang kurang berminat untuk berkempen disitu. Di kampus Pekan dan di kafe KK1 & 3, pada waktu kuliah, kami menyediakan semua keperluan untuk calon berkempen mengikut waktu yang ditetapkan tetapi tidak ramai pun yang menggunakan peluang tersebut.
    Setiap sesi kami terpaksa memanggil calon untuk memastikan kehadiran mereka tetapi sehingga jam 9.30 malam pun, masih ramai calon yang tiada ditempat kempen. Kami memberikan masa selama 5 minit untuk calon berucap tetapi ada calon yang tidak memanafaatkan masa yang diberikan dan berucap terlalu pendek.. Kami juga memberi peluang kepada calon yang hendak berkempen walaupun tidak mendaftar untuk berkempen setelah semua calon yang mendaftar selesai berkempen.
    Pada malam terakhir, kami memperkenalkan semua calon yang bertanding seramai 53 orang untuk memaklumkan kepada semua pelajar agar mereka dapat mengenali calon masing-masing.
    Kenderaan juga kami sediakan pada setiap malam berkempen dan walaupun hanya seorang sahaja penumpang, pemandu bas tetap menjalankan tugasnya.
    Adakah dalam mana-mana akta yang mengatakan format manifesto tidak boleh diubah dan mesti sama pada setiap kali Pemilihan MPP dijalankan?

    Petugas Pemilihan MPP 2011/2012

    ReplyDelete
  156. salam sume...

    ini pujangga malam berbicara...

    apelah nk jadi gan korang ni..nk hentam org sesuka hati..aku bukan nk becakp sesiapa tp aku puji dgn tindakan berani bersuara mempertahankan pendapatnye...
    ko ade berani ke..
    sekarang ni tolong jgnlah berckp besar..
    kuar hadis ini kuar hadis sane..
    ape tujuan korang sebenarnye ni...
    korang dah seperti menjadikan hadis2tersebut seperti barang mainan buat korang sume..xtahu malu ke uh..
    ciap boleh main mak bapak lagi...die suufi ade kutuk mak bapak korang ke...??

    sekarang ni kalo betol2 gentle..post link blog korang..then berbicara sebetulnye dengan suffi..
    korang gune name Anonymous..mcam mane die nk tahu..
    sekrang ini die yg teraniaya...
    yg korang hujah2 bagi ayat2 quran tadi sebenarnye untuk korng..bukan untuk die...
    dan ade org yg same yg bagi comment ni..bagi menganalisa blog..die tahu org yg same tulis...
    pengecut lah sikap korang ni..
    sikap korang ni umpama duri dalam daging dalam ump ni..paham..
    nmpak org 2 bersemngat korang tuduh die macam2..aku nk tanye ape sumbangan korang pada ump ni...
    pernah kah korang jadi pemimpin...??
    ntah2 jadi ketua group pun xpernah kan..
    aku ni pun dah lame duk ump ni..
    aku pun tahu selok belok jhepa n pengurusan dorang..prof yusri pun aku dah mask gan sikap nye..korang pernah ke bersemuka gan prof yusri n berdialog gan die..aku pernah dan sampai aku boleh tahu ape yg akn die katekan..
    die xkn wat sesuatu kalo die xkn dapt kepentingannye..itu yang pertamanya...

    aku ni sebenarnye cukup pantang gak org yg suke bagi hadis sesuka hati ini..just copy kat internet pas 2 paste...nk tunjuk die baik n bagus sgt lah 2..
    kalo korang tidak betol2 mehayati xpayah nkwat cam 2..org lain pun tahu agama gak...
    ape yg org seperti ini perjuangkan eh..
    dah macam pas plak aku tgk...
    korang ni mahasiswa...think as a student not like an animals....

    pas ni post link korang..barulah adil untuk suffi berhujah gan korang..korang kenal die,die xkenal korang..pe cer ni..
    ckp dah POM POM...
    gentle lah sket bro..
    kite tgk sape yg betol2 gentle...
    wasalam...

    ReplyDelete
  157. AS SALAM

    Memmang susah nak puaskan hati semua pihak baik pelajar mahupun pegawai - pegawai UMP nie. Hmmmm...

    Macam nie la cadangan aku, bukan nak belah sapa - sapa tapi yang mana tak puas hati elok la bersemuka dan bermuzakarah kan itu yg diajar oleh Agama ISLAM. Buat appoitment semua orang n then tanya n jawab soalan panggil orang - orang besar jadi pengerusi atau orang tengah (seelok - eloknya para ulama).
    Jgn la masing - masing menengak benang yang basah. Adab dan sopan diutamakan baik pelajar mahupun pegawai. Aku tak kata aku baik cuma berharap isu ini diselesaikan secepat yang mungkin untuk memantapkan universiti.
    Rugi bergaduh sesama kita orang sekeliling gelak dan tertawa siapa yang malu UMP gak. Umat ISLAM gak malu la

    Sekian untuk cadangan terpulang coz tanggungjawab dah di laksanakan. Wassalam

    ReplyDelete
  158. pom pang byk xde gne gakFebruary 25, 2011 at 6:13 AM

    ape la biseng2...kubo len2

    ReplyDelete
  159. mmang la kubor len2..tp klu kt dunia x saling ingat mengingati...kt akhirat nnti kne jgak..bkn ke islam ngaja mcm tu..ape la punye pikiran...

    ReplyDelete
  160. aku rase la kan klau btul de staf & pljr yg komen ngarut2 kat sini,dua2 x profesional.dua2 pihak bacul + pengecut. call la @ jumpa bincang baru insan berani bro! ni dua2 pihak bikin malu UMP.

    ReplyDelete
  161. gi jumpa prof yus tu tanya dri mulut die tu pon x fhm bongok

    ReplyDelete
  162. mana ttt berani,...jual kat pasar tani...nak tampung belaja

    ReplyDelete
  163. aku tengok pic ttt mace hosni mubarak...comei die tu

    ReplyDelete
  164. bubar je jhepa!std jg mampu urus PRK.

    ReplyDelete
  165. mu mari mano dia tu handsome... ump leak pun suka ..katanya umpleak tu xmpp betul ke

    ReplyDelete
  166. mohd tak tahu auku.. patut bangang macam dia..

    ReplyDelete
  167. minta mohd berfikir lebih rasional.jgn hanya kerana isu jentera pelajar utk PRK sampai nak bubar/mansuh jhepa.isu itu hanya sekelumit dari peranan jhepa.banyak lg fungsi jhepa.klau jhepa xde kat ump ni, kepada siapa/di mana pelajar2 nak berurusan ptptn,biasiswa,pembiayaan,zakat,dermasiswa,insurans,kolej kediaman,tatatertib,kebajikan, kes kecemasan,kewangan bajet & pentadbiran aktiviti,hubungan alumni & industri,kaunseling & kerjaya,subjek2 berkredit ko-q,pelarasan pengangkutan & keselamatan etc..

    klau pun pelajar boleh ambil semua fungsi2 tu,maka xde masa la pelajar nak study.mungkin mohd boleh dilantik ketua pelajar kepada fungsi2 tu. tak pun kalau mpp nak buat pun boleh..rasionalkan lah setiap pendapat kita..

    ReplyDelete
  168. ambo sokong benar bubar jhepa nih. Bia lah std jaga sendiri kebajikan std. Bukan stakat PRK, sume student boleh buat sendiri le! Ape koingat std tak mampu ke? Urusan asrama, student boleh atur sendiri, urusan biasiswa PTPTN sume masing-masing urusla dgn sponsor masing2. Apa lak jhepa yang urus. Gaji bute je staf jhepa sume nih! Xyah ada, buat ngabih boreh je. Aktiviti std boleh urus atur sendiri le. insurans masing2 beli lah, mak ayah kite kan mampu, kaunseling sume tu perlu ke? Kita mahasiswa pedulikan, apa jhepa peduli. Kita atur hidup kita sendiri la, ngape nak bergantung ngan jhepa yang bodoh bangak tu! Hidup Mahasiswa, aku pun Mahasiswa Peduli!

    ReplyDelete
  169. suffi just bls komen cine tu je??...wtf??..
    bangsat py org..lu pkr la sndiri...

    ReplyDelete
  170. aku setuju xyah ade jhepa. Serah urusan students kat students la @mpp. Mcm zaman Suffi jadi YDP dulu mpp bela nasib students dgn xcellent. Mpp boleh uruskan sume. Hidup Mahasiswa! Hidup Suffi!

    ReplyDelete
  171. ko tulis cmne pon..ko ckp la hidup suffi ke pe ke..ko sokong die sgt2 ke..ko ingt die nk lyn ko ke?..ko ingt die nk oh terime kasih wahai saudara ku..???...ko sokong la die cmne pon..die akn wat xtau je..die xkn ambk kesah..yg die tau, dri die sndiri...x gi tu suffi??..jgn hrp la die nk reply komen2 org yg puji die..xdapek la...die just nk org snjung die tinggi...org respect die..dr stat die jd MPP kt ump ak dh mls nk undi die..tp korg tgk luaran..oh, die pegi masjid, oh die ckp psl islam...tp korg xtau pe dlm hati die....klu dh care brckp cmtu..xhormat org tua..korang xpyh la nk bela die..korang tu just semut je bg die..die hy layan org2 yg mcm gajah besarnye...korang g la try report pe2 kt die..try la ty die pe2..or mntk die timbulkn pe2 isu or mslah korg..ak gerenti die xkn layan..try la..cite byk xmau..kne batang hidung sndiri bru korang sedar...ko suffi...mmg hipokrit...tu je ak nk ckp kt ko..salam..

    ReplyDelete
  172. cam gud-gud je kn korang nh...time suffi memerintah xde la plak nk biseng2...da mmg btol pn jhepa xbley pkai..korup

    ReplyDelete
  173. Nak bubar JHEPA bermakna tiada pelajar di dalam kampus... punca kuasa JHEPA ialah dari AUKU dan tiada AUKU tiada JHEPA. Tiada AUKU tiada student.. so yang mana satu ni? Mana student datang yang nak urus kebajikan sendiri..

    ReplyDelete
  174. JHEPA perlu sebab tugas yang pertanggunjawab dan pelajar belajar sebab kebajikan dijaga.. mana ada MPP jaga.. cari mana2 universiti yang MPP jaga kebajikan pelajarnya...

    ReplyDelete