Sunday, December 5, 2010

Aku Bukan Mahasiswa BACUL!

 TTT dan teman2 bersama Sdr Hishamuddin Rais aka Tukar Tiub

1. Rentetan peristiwa dan siri penindasan pihak pemerintah dalam menentukan nasib si rakyat marhaen amat mendukacitakan. Seharian,rakyat menghadapi fenomena harga Barangan Naik(BN) yang tentunya membebankan rakyat kebanyakan. Mahasiswa pasti akan merasa terbeban sekali kerna kita juga rakyat dan masyarakat yang terbabit di dalam sosio ekonomi di Malaysia ini. Mahasiswa tidak boleh berdiam diri. Mahasiswa mesti menggunakan segenap peluang,sisi pandnagan dan apa jua kudrat muda untuk menekan si Sang Penguasa yang terus menerus melakukan pembantaian kepada rakyat kebanyakan.



 Pedih mata dan luluh hati dek bedilan asap dan water cannon~


2. Ahad 5 Disember, Mahasiswa anak muda telah membuktikan kita tidak tuli,bisu dan pekak terhadapa isu yang berlaku di sekeliling. Kita bersama sama menyahut seruan Kerajaan Negeri di bawah pimpinan Menteri Besar Selangor,Tan Sri Khalid Ibrahim yang memerlukan suara anak muda dan rakyat. 

 Kami Mahasiswa Anak Selangor membantah Dasar Penswastaan Air yg Bebankan Rakyat!

3.Mahasiswa tidak gentar dan berani menyatakan kebenaran. TTT dan teman2 seperjuangan bersama sama front2 Maahsiswa laen bukan menyokong mengkhinzir buta.Kita ada Idealisme dan pemikiran.Kita punya bahan bacaan dan timbang tara sebagai seorang intelektual. Kita berada di Universiti bukan sekadar menjadi Mat Library,Mat Masjid,Mat KakiAmpuPensyarah,Mat SkemaKejar4.00  atau Mat Cintan Cintun.Alahai~ Kita Mahasiswa punya tanggungjawab besar pada agama,bangsa dan negara. Mahasiswa mesti bercita cita besar,mesti punya pemikiran matang lagi kontruktif,mesti berani menyatakan kebenaran dan Mahasiswa mesti kehadapan,turun bersama sama Rakyat menyatakan Hak yang terpinggir.

4.Kita merasa bedilan peluru asap dan water cannon yang sangat memedihkan,membuat TTT muntah2 dan merah mata. Rasa nak pengsan dan sakit dada keterlaluan.Persoalannya,apa yang menajdi kesalahan sehingga diperlakukan begitu rupa kepada Rakyat Malaysia yang berdaulat? Ini Negara apa? Israel ka? Kenapa demonstrasi GAPS dan Geng Songkok Tinggi mendapat layanan anak raja? Layanan TUAN Melayu? Layanan 1st class tanpa bedilan? Apakah mereka lebih patriotik dan lebih 'ketuanan Melayu' daripada kami semua? Kami juga rakyat Malaysia. Usahlah diperlakukan rakyat yang tidak berdosa.

5 Hak perlembagaan menyatakan kami berhak berhimpun.Kenapa kamu Sang Polis membedil sehingga ke Masjid Negara.Ada demonstrar yang patah kaki.Muslimat jatuh dikejar dek polis  dan dipijak pijak oleh tempiakkan rakyat yang takut akan bedilan. Orang tua yang hanya ingin berhimpun secara aman .Ini adalah satu penghinaan kepada demokrasi di Malaysia!


6.TTT menyeru agar seluruh Mahasiswa Peduli di seluruh Malaysia bangkit dan berdiri dengan berani menentang kebrobrokan Sang Penguasa. Mahasiswa Peduli usah lagi berpeluk tubuh dan berdiam diri bak si Bacul yang takut dengan bayang2 AUKU. Jika kita benar,kita punya idealisme,kita membaca sejarah benar,kita lakukan analisis dan kajian awal,Usah gentar dan melangkahlah dengan penuh keberanian!

7.Hari ini 5 Disember 2010 sudah menjadi sejarah. TTT menggesa agar kepimpinan Mahasiswa UMP juga berubah dengan lebih berani,vokal dan peduli terhadap masalah rakyat dan Mahasiswa.Kita perlukan pembelaan dan gerakan yang terpimpin dan tersusun. Usah toleh kebelakang melihat AUKU yang sudah lapuk dek zaman,kita melangkah ke era baharu Mahasiswa Peduli yang responsif lagi berani!

Hidup Mahasiswa! Daulat Tuanku!

TTT ialah Mahasiswa Peduli!

1 comment:

  1. salam..

    http://www.youtube.com/watch?v=qCJpfs7U_Hw&feature=player_embedded

    politik kotor.. sanggup mengadai maruah agama.. kenapa perlu buat di kawasan masjid??????????

    ReplyDelete