Wednesday, March 17, 2010

Bila Pemimpin Leka di Putrajaya, rakyat tak berdosa menjadi MANGSA!!!

'Tanah ditipu', Orang Asli berhimpun di Putrajaya







Penduduk halang TNB dirikan menara







  • 1.Bila kita perhalusi,inilah realiti dan hakiki.Terlalu banyak peristiwa tidak puas hati dan tidak berlaku adil dilakukan kepada rakyat yang lemah.

  • 2.Mahasiswa yang membaca artikel ini berasa sangat terpanggil untuk menyatakan bahawa Kerajaan Malaysia wajib melakukan lebih daripada apa yang telah ada sekarang.Semakin tinggi taraf pendidikan dan kualiti hidup,semakain tinggi expectation rakyat teruatama golongan Mahasiswa dan golongan kelas pertengahan. Adakah diam membisu akan mengubah semuanya? Tidak sama sekali.

  • 3.Apakahjawapan para pemimpin???>>Manakala Shafie(Dato' Sri Shafie Apdal) pula, ketika diminta mengulas mengenai perhimpunan hari ini, sambil tersenyum berkata, mereka datang bukan untuk protes tetapi untuk berjalan-jalan melawat Putrajaya dan 'kita juga bagi mereka makan-makan.'

  • 4.Ya Allah Pak Menteri,tolonglah jangan buat statement sebegini lagi di masa hadapan. Peringatan jua ditujukan kepada Pemimpin Mahasiwa dan sapa jua anda yang bergelar Pemimpin. Bertanggungjawab lah dan berilah kenyataan yang benar dan adil serta serius. Berkatalah benar walaupun ia PAHIT.

  • 5.Yeah kemungkinan penyerahan memorandom daripada penganjur Demonstrasi sedikit aman tapi bukanlah itu maksudnya perjalanan demonstrasi seramai 2000 orang asli teraniaya ini sia sia semata hanya ingin berjalan jalan?Ya Ampun...

  • 6.Inilah penangan media baharu,kalau kia lihat laman web Utusan Malaysia,TIADA langsung ditonjolkan berita atau peristiwa sebegini.Adakah Malaysia ini sememangnya doktirin media berkempen bahawa Malaysia sungguh aman tanpa ada masalah yang serius??

  • 7.Mari kita bongkar isu rampasan TANAH Orang Asli ini dan bantahan penduduk Kampung Sg Terentang, Rawang terbela...
The Think Tanker....

5 comments:

  1. salam
    ko ni kn lebih kepada pembangkang kn? n don't try denied it..

    ReplyDelete
  2. Mahasiswa boleh kritik kerajaan -
    Dato' Saifuddin Abdullah

    sumber: http://www.harakahd aily.net/ v2/index. php?option= com_content&view=article&id=25488:mahasiswa- boleh-kritik- kerajaan- saifuddin&catid=109:remajawan ita&Itemid=151

    ReplyDelete
  3. asal ade isu je..kerajaan yg salah.. Pemimpin PR yg jual isu Islam dan name Allah.. xde plak nk post.. kritik la..

    ReplyDelete
  4. Isu namaAllah ni merupakan perbahasan khilaf dalam Islam.Ada banyak Ulama',ustaz yang dah sebut perkara ni dan hurai secra panjang lebar.

    Saya tak nak berhujjah dengan apa yg saya tidak tahu. Apatah lagi berhujjah perkara yg saya langsung bukan kepakaran.NANTI hujjah jahilliah yg kita keluarkan.

    Bukan salahkan kerajaan tapi kerajaan sememangnya bertanggungjawab dalam kedua dua kes yg saya nyatakan ini.

    Sdr,jangan lah melatah,kene kaji dulu beyul ka apa yg saya bawak n sampaikan ini.Baharulah kita dapat membela nasib rakyat teraniaya yang mereka ini tak kesah pun Kerajaan ini BN or PR,yang penting dapat membela nasib mereka n tanah mereka yg diambil secara tidak adil.

    Mari berlapang dada...

    ReplyDelete
  5. Saya Widya Okta, saya ingin memberi keterangan kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang sedang mencari untuk pinjaman di Asia dan bahagian lain perkataan, kerana ekonomi yang buruk di beberapa negara. Adakah mereka sesiapa yang mencari pinjaman di antara kamu? Kemudian, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih tulen sekali dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah menjadi mangsa yang 6 kredit peminjam penipuan, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman daripada syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum i adalah pembebasan dari penjara dan seorang kawan saya yang saya menerangkan keadaan saya kemudian memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman reliabl yang SANDRA Vialone FIRM. Saya mendapat pinjaman saya daripada Rp 900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam tempoh 24 jam yang i digunakan, Jadi saya membuat keputusan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda lebih baik hubungan SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (widyaokta750@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

    ReplyDelete