Tuesday, February 2, 2010

Perbicaraan Kes Liwat II Datuk Seri Anwar Ibrahim bermula....

Datuk Seri Anwar Ibrahim VS Sdr Saiful Bukhari





  • 1.Saiful mendakwa dalam laporan polisnya bertarikh 28 June 2008 di Hospital Kuala Lumpur ("HKL") yang dia diliwat Anwar pada tengahari Khamis 26 Jun 2008 di sebuah kondominium di Bukit Damansara. Saiful bercerita kepada pihak polis dalam kenyataannya yang mendakwa dia telah diserang paksa sebanyak 8 ke 9 kali tanpa kerelaan hatinya oleh Anwar sepanjang dua bulan yang berlalu itu. Dalam laporan polisnya dua hari kemudian pada 28 Jun 2008, dia mendakwa kejadian liwat ini memang berlaku tanpa kerelaan hatinya.Cerita Saiful ini menimbulkan kecurigaan kenapa dia sebagai kononnya "si mangsa"yang dipaksa liwat 8 ke 9 kali tanpa kerelaan hatinya, selama dua bulan tetapi tidak membuat sebarang aduan kepada pihak berkuasa. Sepanjang waktu itu dia berhubungan secara biasa dengan Anwar dan kesemua kakitangan di pejabat Anwar Ibrahim.

  • 2.TTT mengikuti perbicaraan kes paling hangat ini dengan penuh kesabaran, meneliti hujjah kembali dan perang persepsi sudah tersebar dengn meluas.

  • 3.TTT memberi saranan kepada seluruh warga Malaysia khususnya golongan Mahasiswa agar mengikuti kes perbicaraan DSAI VS SB dengan penuh etika tanpa fitnah2 yang sudah cukup memalukan kedua dua individu kes ini. Biarlah Pihak Mahkamah yang membuat keputusan dan menilai kesahihan kes ini.

  • 4.Hakim Datuk Mohamed Zabidin Mohd Diah menetapkan perbicaraan bermula pada 2.30 petang...


2 comments:

  1. renung2 kan...
    http://wargamarhaen.blogspot.com/2010/02/bacaan-berkaitan-anwar-sebelum-tidur.html

    ReplyDelete
  2. http://wargamarhaen.blogspot.com/2010/02/bacaan-sebelum-tidur-kes-fitnah-liwat.html

    ReplyDelete