Monday, February 1, 2010

Inilah Penangan Kuasa Mahasiswa PEDULI!!!

Majlis Perwakilan Mahasiswa(MPM) UMP,
Peruntukkan Khas Kelolaan MPM & Pejabat Baharu MPM UMP



  • 1.Dato' Naib Canselor dalam Amanat tahunan beliau menyebut penukaran nama Majlis Perwakilan Pelajar UMP kepada Majlis Perwakilan Mahasiswa UMP atau MPM. Ini merupakan detik bersejarah buat seluruh MAHASISWA PEDULI UMP kerna kita semua bertanggungjawab menggalas dan menyebarkan idealisme kita Mahasiswa PEDULI. Seingat TTT,PRK tahun ini mencatat sejarah dengan idealisme Mahasiswa dan Mhasiswa tidak canggung membahaskan kita sebagai 'Mahasiswa' dan bukan pelajar semata.



  • 2.Mahasiswa bukan sekadar pelajar tetapi lebih daripada itu sebagai modal insan terbaik dan terunggul negara di masa hadapan.Mahasiswa perlu jadi mahasiswa celik akan segala yang berlaku sekeliling dan mendepani serta menyelesaikan segala isu dengan matang dan intelek.



  • 3.Peruntukkan khas akan dikelolakan dibawah MPM(Majlis Perwakilan Mahasiswa) dalam menggalas aktivisme Mahassiwa UMP merupakan satu perjuangan yang telah kita dapat capai bersama sama.TTT masih ingat seakan akan idealisme Bendahari MPM untuk memegang perbelanjaan dan bajet sendiri seakan akan mimpi disiang hari. Sudah sampai masanya kita menggunakan peluang ini sebaiknya.Uruslah dan rancanglah sebaik mungikn kerna kuasa pemutus ada ditangan MPM atau lebih tepat lagi Yang Dipertua MPM.



  • 4.Persidangan Senat Mahasiswa yang cuba dilaksanakan oleh JHEPA n MPM merupakan satu usaha yang baik. Persidangan Senat Mahasiswaa merupakan manifestasi daripada cadangan pelaksaan Parlimen Mahasiswa daripada USM.Apapun namanya,kita sebagai Mahassiwa UMP melihat ini perkembangan positif dan kita mengharapkan kepimpinan baharu MPM akan melaksanakan Agenda Mahasiswa dengan adil dan telus.



  • 5.MPM akan dapat pejabat baru MPM yang lebih selesa dan canggih dengan kemudahan 1stclass. MPM perlu jadio lebih efektif,lebih bekerja keras dan berdaya saing untuk membawa nama UMP ni terus harum dipersada Malaysia dan juga dunia. TTT ucapkan selamat maju jaya kepada MPM UMP yang baharu....

No comments:

Post a Comment