Sunday, February 7, 2010

Alahai Mantan MPM UMP...


  • 1.Bila dah jadi Mantan,macam dah takde mende nak buat lagi.Menyepi.Menyendiri.Memperkecilkan diri.Membawa hati yang luka lara n dsb.

  • 2.Kebiasaannya,begitulah nasib Si Mantan...Dilayan seperti gambar diatas.Seperti Madu Sepah Dibuang.

  • 3.The Think Tanker nak maklumkan yang Mantan tak perlu kembali pasif...kena pastikan Gerakan Mahasiswa terus segar dan menjadi idealisme setiap Mahasiswa PEDULI.

  • 4.Alahai Mantan,kena kuat semangat.Bukan jadi hebat sebab ada jawatan.Bukan berlagak hero sebab jawatan.Bukan lantang melantang sebab title MPM UMP or jawatan lain.

  • 5.Pemimpin macam ni tak tahan lama,membazir dan hanya ada kepentingan diri semata.Berjuangn kena ikhlas,kena teguh pendirian dan jadi Mahasiswa Pemberani walaupon anda hanya Mahasiswa Biasa.

  • 6.Apa guna title Mahasiswa kalau hanya tahu memperjuangankan isu sempit,hanya merungut tentang masalah yang hanya libatkan kita semata.Mahasiswa kena buka mata,banyak membaca,berani mencabar,berani melakukan sesuatu di luar duga,mesti tahu berhujjah dengan baik dan Berani mempertahankan prinsip walaupun seluruh Dunia menentangnya.

  • 7.Barulah bila kita pergi ke Konvensyen MPM ka,Conference Student LEADER kat Montreal ker,Education Visit kat India-ASEAN,kita ada value dan kita ada pendirian yang jelas.Alahai Mantan MPM UMP,jangan bazirkan masa muda kita di UMP hanya melepaskan batuk di tepi tangga bila persoalan hakikat Amanah yang kita pikul selama ini kita lepaskan di bahu jemala barisan Kepimpinan Mahasiswa MPM baharu.

  • 8.Kita mesti sedar banyak perkara boleh dilakukan.TTT yakin masih ramai lagi Mahasiswa di UMP n Malaysia yang tidak sedar akan kepentingan suara MAHASISWA.

  • 9.lahai Mantan MPM,takkan kita nak berdiam diri bila kita sudah ada pengalaman dan inner knoewledge mengenai sepak terajang karenah birokrasi di UMP. TTT tahu kita akan dibusykan dengan PSM,Assignment,Lab Report n kepenatan kuliah andai kita belajar di UMP Pekan.

  • 10.Alahai Mantan MPM,takde isu nak berehat disini,kita nak rehat,kita rehat di akhirat.Itu tempat rehat hakiki bag kita semua.

  • 11.Banyak perkara dan isu dalaman MPM,JHEPA n UMP memerlukan pandangan kritikal kita semua sebagai Mahasiswa PEDULI. Bagi TTT,kita suburkan senantiasa semangat Kemahasiswaan kita.

Mahasiswa Peduli

3 comments:

  1. Perjuangan perlu diteruskan....JHEPA dari dulu samapi sekarang mmg mcm tu..x pernah berubah....MPP keep repeat same mistake because suara2, pandangan, pengalaman X-MPP diketepikan.....ibarat bahasa mudah...abis tempoh...nyah ko jauh2 dari UMP.....

    *Based on fact and experience...

    ReplyDelete
  2. Tq bigboss...TTT sanagt hargai pandangan jujur anda sebagai Mantan Pemimpin Mahasiswa di UMP.

    ReplyDelete
  3. salam andak.

    bukan semua diam2 besi berkarat. mungkin ada yg diam2 ubi berisi. kamu x tau.

    singgah jap utk tngok post ni je. diberitahu org.

    achik~

    ReplyDelete