Saturday, January 9, 2010

'Konsert Amal Sinar Peduli',UMP pusat gedung ilmu dan intelektual & berjoget terkinja-kinja
















9 comments:

  1. Salam wbt dan salam 1 Malaysia..

    Tahniah diucapkan kepada barisan jawatankuasa yang berjaya menganjurkan konsert amal pada kali ini. Tahniah juga kepada MPP kerana berjaya mengawal keadaan.

    Pendirian saya mudah,sebagai mahasiswa UMP,saya sangat2 mengalukan konsert amal seperti ini,selain dapat berhibur dapat juga memberi sumbangan

    Untuk pengetahuan pada mulanya saya berhajat untuk mendapatkan tiket tetapi membatalkan perancangan tersebuat apabila mendapat makluman terdapat beberapa artis yang "kurang sesuai" untuk dibawa beramal dalam konsert tersebut,jelas dari pemakaian yang ditunjukkan di gambar atas. Inikah budaya atau contoh yang ingin ditunjukkan kepada golongan yang dikatakan berilmu pengetahuan tinggi??

    Saya menyokong hiburan sekiranya ianya selari dengan nilai-nilai kita sebagai seorang pelajar tetapi tidak teragak2 untuk memboikot sekiranya ianya jauh menyimpang dari nilai intelektual itu sendiri.tq

    MAHASISWA PEDULI

    ReplyDelete
  2. poor guy in the pic, getting dragged along with this post of such a tone.

    but i think you''re confusing nilai intelektual with nilai islamik/nilai kesopanan.i just got the idea in this post that the two are equivalent. one should be careful when claiming such a statement since someone else can barge in and demand why you'd think stage and performance has no intellectual value. there are degrees for stage performance in some places.

    saya mahasiswa peduli supaya banyak membaca.

    ReplyDelete
  3. MAHASISWA PEDULI jgkJanuary 17, 2010 at 7:49 AM

    Saya setuju dgn kenyataan MPP tersebut..
    sebagai pusat ilmu @ gedung ilmu, jgnlah cemarinya lagi dgn perkara2 dan nilai2 yg tidak membawa positif sperti perkara yg tidak ada moral dan kesopanan..lagi2 melalui program2 yg mendapat kelulusan.. ia sperti menjadi official,dan seolah2 menggambarkan pihak U meluluskan dan membenarkan perkara2 tersebut boleh dianjurkan.. dan ia akan mengundang program2 seterusnya mengikut jejak langkahnya, dan berlarutan..
    tahniah atas pihak MPP atas usaha dan menyuarakan pandangan yg mempertahankan nilai sesebuah pusat ilmu dan nilai2 murni yg seharusnya disedari oleh stiap golongan..
    harapan sy agar mpp akan dtg terus dpt mnjadi suara mahasiswa/i utk melontarkan pandangan, dan menjadi lebih effective..
    p/s: manifesto pn jgn lupa tunaikan..jgn biar ia hanya omong kosong.

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum semua..

    saye ayul..just ingin suare kan pndpt..

    mlm tu..sy ade pergi konsert tu..utk suport projek UMP utk wat konsert amal...memg beliau berpkaian sbgtu..n..bg sy pon..xwajar..tp..adakh beliau mnerima etika pmakaian ?maaf jika ade..tp...kesian kwn sy yg ad dlm gmba tuh.[Mr. B]..isy3..

    selain dri itu..d UMP sndri...ade jugk pljr wanita yg berpkaian sexy..ryte?itu xdpt d nafikn d semua U...jdi..peristwa ini [konsert] berlaku pade waktu mlm...same jugk spt student2 wanita UMp..tym mlm pon ....isy2...sexy2 jugk..

    shbngn dgn itu..kite xbole slh kn mne2 pihak..perkare sudah lepas...dan ia akn jdi ttk permulaan utk kte brubh d mase akn dtg...ok semua??

    kte bersme2 lah berdoa mga tiap2 dari kte..dpt berubh dri kurg baek ke lebeh baek..even sdkit prubhn....bukn ape..fazrah tu kwn baru sye...amar pon kwn baru sye ^_^..naeem tu kwn sy...saudare suffi pon MPP sy...kite kn kwn..jd..xperlu kte mnuding jari ye..?

    mlm tu sy enjoy da performnces..thnx to UMP atas mlngsung kn kosert tu..n..sy taw..artikel nih utk mnnjuk kn mhsiswa pduli tntg etika2 ksopnn d Universty..thnx to Mr Suffi k...

    salah silp sy...hrp maafkn..sy insan yg lemh hnye utk beri pndpt sy yg nth btol..or..nth tidak..trima kaseh semua..

    wassalam.. ^_^ -AYUL-

    ReplyDelete
  5. hai saya aiman...

    x perlu concert2 ni semua....baik bt semayang hajat je...

    x pom jemput kumpulan nasyid ump, lagi bagus...

    jemput saya pom ok...nk kata suara saya sedap..bolehla...

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum..

    sy salah seorang mahasiswa peduli
    tp xbermaknenye sy menyokong ape yg cube dpertengahkan oleh saudara..

    jgn jdkn alasan mgunakan frasa 'pusat ilmu' untuk menunding jari kepada penyanyi zafrah (AF) dan alif (AF6).sedangkan diri sendiri terang-terang walaupun belajar,tergolong dalam kalangan intelektual dan memegang jawatan sebagai MPP di UMP, mengutuk dan menulis nama orang dan memburuk-burukan orang itu. Walhal, banyak lagi isu yang tidak saudara sedar dan pada saya, saudara hanya syok sendiri menjalankan tugas sebagai MPP.

    Saudara hanya menaikkan isu yang remeh-temeh dan sibuk menghebahkan kepada orang ramai tentang konflik dalaman UMP..sedangkan nama UMP pun masih lagi ada rakyat malaysia tidak kenal. Sudah mati akalkah saudara? Inikah jalan singkat yg saudara pilih?? dan pernahkah saudara fikir tentang impak yang mahasiswa UMP terima?

    Untuk makluman saudara,

    Sehinggakan, staff UMP sendiri mengetawakan isu-isu yang dibangkitkan. Contohnya, isu mahasiswa boleh duduk di luar kolej bedasarkan penglibatan pelajar. Tetapi kenapa tidak menilai dari aspek akademik juga? UMP ingin lahirkan pelajar yang aktif semata-mata seperti saudara atau ingin melhirkan pelajar yang cemerlang dr kedua-dua aspek?

    berfikirlah saudara..saya hanya menjadi medium kepada mahasiswa yang inginkan UMP berada dimata masyarakat....jadi tidak payahlah saya menerangkan bersusah payah menerangkan pada org ramai tentang UMP..kt patut berterima kasih kepada sinar harian kerana masih sudi untuk berkolaborasi dengan UMP untuk menaikkan nama UMP..

    maaf jika saya tersalah informasi atau kata-kata saya yang menyinggung perasaan sesiapa..saya ikhlas menyatakannya tanpa perasaan hasad dengki atau cemburu. saya cuma mahukan UMP menjadi universiti bertaraf dunia..

    wasalam..

    ReplyDelete
  7. semekom..

    saye ayul..

    saye maaf kan sang ananimouse di atas..

    ^_^

    ReplyDelete
  8. Saudara Ananymous

    UMP tidak perlukan publisiti murahan semata mata utk menonjolkan nama UMP. Konsert Amal Sinar Peduli ni tidak lah saya tentang semuanya.Maah anda yang bernama Anynomous ni hampir membutkan saya terkawa kembali kerna mempercayai kata kata Staff UMP yang mana ramai diluar sana Mahasiswa UMP amat tidak senang dengan tindak tanduk n gelagat SEGELINTIR staff UMP ni.

    Yang membimbangkan saya ialah apabila Pihak Penganjur iaitu Irsyadi Entertainment n Sinar Harian seoalah olah memperolokkan pihak UMP dengan menampilkan artis wanita yg saya pon xkenal disaat saat akhir.Saya dah lama xamik pot artis AF ni.Untuk pengetahuan tambahan sdr,Dr Fazly Yaakob salah seorang panel juri AF tahun ni jugak meluahkan perasaan beliau kepada saya sewaktu bersembang selepas Suara Siswa bahawa kualiti artis AF amat mendukacitakan.

    Isunya disi,kita hargai n sanjungi Konsert AMal TAPI NIAT TIDAK MENGHALAKAN CARA. Di POLISAS N UIA Kuantan pon,taNPA artis wanita terjoget terkinja kinja boleh jer mengutip dana bantuan.

    Sdr Anynomous tidak berpijak pada fakta n hanya melemparkan tohmahan kepada Kepimpinan saya.

    Secara moralnya,saya tidak perlu menjwab tohmahan anda,seriously anda sangat enteng dalam pengetahuan berhujjah.Hanya mendengar kata kata Staff UMP n anda tuduh Kepimpinan MPP UMP syok sendiri.

    Usaha kecil kami anda perkecilkan.Sejauh mana anda telah menyumbang?

    Sdr Ananymous,jangan terpedaya.Saya kira anda ialah staff atau Mahasiswa UMP yang kecewa dengan diri sendiri.

    Tapi saya hargai pandangan anda.Sdr Ananymous,anda perlu dedahkan identiti anda n mari kita berhujjah demi kebaikan bersama Mahasiswa UMP.

    Saya Mahasiswa Peduli begitu juga anda semua.

    ReplyDelete
  9. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete