Wednesday, November 4, 2009

Pertemuan Dengan Dekan JHEPA UMP Baharu


Kafeteria UMP di Kolej Kediaman1 & 3: Kalau Perasan TV yang kat belakang tu memang tak digunakan or USELESS buat sekian tahun lamanya.Alahai UMP~!


Assalamualaikum wbt dan Salam Mahasiswa


Satu pertemuan Empat mata dengan Dekan JHEPA UMP yang baharu,
Profesor Dr Rizduan Bin Nordin diadakan di bilek beliau pada Hari Isnin 1 November 2009 pada jam 5.45pm-7pm.

Ada beberapa perkara yang diberi penekanan dan diketengahkan oleh saya di dalam pertemuan ini.

  1. Isu perpindahan ke Pekan pada Semester Hadapan 2010
  • >Profesor Dr Ridzuan menegaskan bahawa Blok Asrama di Pekan akan siap sepenuhnya dengan perabot dan selesa diduduki sekurang kurangya pada Mac 2010. Sewajarnya tiada perpindahan buat masa semester yang terdekat kerna waktu yang sangat singkat.
  • >Saya menegaskan bahawa pelajar yang akan berpindah di Pekan diberi keselesaan 2 orang 1 bilek. dengan suasana Pekan yang berbahang dan panas,amatlah dukacita andai perancangan untuk meletakkan lebih 2 orang 1 bilek dilaksanakan. Saya dimaklumkan oleh Profesor Dr Ridzuan Pihak Pengurusan Tertinggi UMP meluluskan 2 orang satu bilek bagi penginapan di Pekan. Terima Kasih Dato' NC.hehe
2.Isu Kafeteria Kolej kediaman 1 & 3
  • >Berulang kali saya memberi komitmen bahawa Pihak MPP UMP dan Pengurusan Tertinggi UMP dan kepimpinan baharu JHEPA dibawah Profesor Dr Ridzuan Bin Nordin akan tetap memastikan kafeteria akan diberi perhatian serius.
  • >Saya bangkitkan polisi pemilihan tender Kafeteria yang meragukan. Saya tuntut agar Agreement perjanjian diantara pihak pengusaha kafe dengan pihak UMP segera dinyatakan. Siapa pihak yang bertanggungjawab membenarkan tender kafeteria yang baharu yang pada hemat saya tidak cukup kompeten dan tidak 'fit' untuk menyediakan makanan berdasarkan kehendak semasa Mahasiswa UMP. Saya hargai usaha pihak UMP n JHEPA yang berusaha melayan karenah kami Mahasiswa UMP demi kebaikan bersama.
Kalau perasan la,Dato Naib Canselor kita selalu berjalan2 dangan Datin Fazia terchinta pada waktu petang2 melihat2 progress Kafeteria kita yg baharu.huhuuh. Ntah la. Kalau Dato' datang waktu malam dengan makanan dah takde,saya pening kepala.
  • >Seperkara lagi,mengenai perkhidmatan kemudahan Televisyen di Kafeteria. Sangat menyedihkan kan??? Saya mencadangkan agar TV Plasma bersama langganan Astro diberikan di Kafeteria Kolej Kediaman 1 & 3
  • >Dengan penuh semangat dan iltizam,Profesor Dr Ridzuan terus bersetuju dan mencadangkan supaya TV Plasma 60 inch(WOW mcm tak percaya jer Dekan aku ni) bersertya Astro agar segera dibuat pembelian selama 2 minggu. Saya ulang 2 MINGGU.

3. Penstrukturan JHEPA demi kebaikan Mahasiswa UMP seluruhnya

  • >Saya menyokong penuh usaha dan hasrat Dekan JHEPA baharu untuk meneliti secara serius aspek Pembangunan Pelajar. Sudah sampai masanya , empowerment secara meluas diberi kepada Mahasiswa UMP agar lebih kreatif,proaktif.
  • >Kami di barisan MPP UMP sesi 2008/2009 pernah menyuarakan hasrat bahawa sudah masanya Pihak KPT, pihak JPA menimbang tara permohonan dan desakan kami mengenai penjawatan TNC HEP di semua IPTA.
  • >Pertemuan dengan Dato' Saifuddin Abdullah,Timbalan Menteri Pengajian Tinggi di Parlimen Malaysia pada June 2009, kami telah membawa kertas kerja dan sedikit kajian menganai keperluan penjawatan TNC HEP diseluruh IPTA. Mohon semua beri perhatian kerna ini langkah penting meningkatkan prestasi dan mutu khidmat JHEPA seterusnya memudahkan Mahasiswa UMP.

Dekan JHEPA UMP yang Baharu,Profesor Dr Ridzuan Bin Nordin


Pertemuan dan Diskusi Bermakna saya dengan Dato' Saifuddin Abdullah(Tengah) di parlimen. Turut sama iaitu Saudara Mohd 'Afif Bin Abd Aziz,Timbalan Yang Dipertua MPP UMP(sebelah kiri)


Dato' Saifuddin Abdullah,saya dan Mahasiswa UMP sewaktu MINDS 2009
p/s: Saya tertawa kerna diusik oleh Dato' Saifuddin>>" Suffi, apsal ko jer badan besar kat UMP ni?"
Sabar je la Dato' Saifuddin ni.



Mahasiswa UMP Mahasiswa Peduli


The Think Tanker

No comments:

Post a Comment